A Firaxis Games körökre osztott taktikai játéka, az XCOM 2 tavaly jelent meg és szépen hozott a 2K Games konyhájára, de a koncepcióban van még potenciál, amit nem egy folytatás, hanem a Square Enix Collective keretében megvalósult Shock Tactics aknáz ki.
A Point Blank Games játéka ugyanabban a műfajban játszik, mint az XCOM és a stílusa is hasonló, ám a Shock Tactics legfőbb különbsége, hogy nem a földönkívüliek elpusztítása a cél: ebben a történetben mi számítunk idegeneknek. A játék egy csapat zsoldos vezetését bízza ránk, akikkel egy ismeretlen világot kell felfedeznünk afféle hódítóként. A csúzlikat pedig nem csak dísznek cipeljük magunkkal. Harcba bonyolódhatunk a kalózokkal, idegen fajokkal és a császári konzorcium katonáival is, miközben előőrsöket létesítünk, bányászunk és új technológiák után kutatunk, hogy fejleszthessük a bázist, a fegyvereket, a páncélokat.
A fejlesztők ígéretei szerint a térképek véletlenszerűen generáltak, a környezetek változatosak, az ellenfelek pedig taktikusak lesznek, miközben olyan újdonságokkal kívánják színesebbé tenni a már bejáratott körökre osztott formulát, mint a "félbeszakítási rendszer": ez azonnal leállítja a karakter mozgását, ha felbukkan egy ellenség, így a fennmaradó cselekvési pontokat szabadon felhasználhatjuk másra, persze csak limitált ideig.
A Shock Tactics valamikor 2017 elején várható PC-re. Hogy tetszik?