A Citadel Studios alapítóinak bőven van tapasztalatuk ezen a téren, gondoljunk csak az Ultima Online-on végzett munkájukra. A fejlesztők korábban az Elder Scrolls sorozaton és a Warhammer Online-on is dolgoztak. Tim Cotten és Derek Brinkmann most egy teljesen új koncepción dolgozik, amely teljesen felboríthatja az MMO-k világáról alkotott elképzeléseinket.
A tervek szerint a Shards Online-t teljes egészében a játékosok kezébe adnák, akik kvázi bármit megtehetnek a játékban. A játékosok saját szervereket kaphatnak, ahol játszhatnak a világot érintő különböző beállításokkal, megváltoztathatják az éjszakák hosszát, vagy belenyúlhatnak a fejlődési fák dinamikájába.
A szerver adminok szörnyeket spawnoltathatnak, tárgyakat készíthetnek, vagy különböző eseményekkel színesíthetik a játékosok mindennapjait. Az arra alkalmas játékosok akár a Shards Online forráskódjába is belenyúlhatnak, ezzel alapjaiban megváltoztatva a rendszert.
"Nem akarjuk megkötni a játékosaink kezét, hogy ahhoz kelljen alkalmazkodniuk, amit mi kitalálunk. A játék indulásakor rendelkezésre állnak majd a szerverek, amelyeknek szinte minden aspektusát módosíthatják majd. Az egyes közösségek így teljesen a saját szájízükre szabhatják a játékot, megtalálhatják benne a tökéletes szórakozást." - mondta Brinkmann.
A játék világát párhuzamos univerzumok alkotják, melyek közt a fantasy, a steampunk, vagy épp az erőteljes PvP-t elősegítő kolosszeum is felfedezhető. A különböző világok természetesen hasonló szabályrendszerekre épülnek. "Minden világnak megvan a maga története. A Shards Online egy szerepjáték, így nagy hangsúly van a karakterfejlődésen. A játékban rengeteg képesség áll majd a rendelkezésünkre, az egyes világok azonban befolyásolják majd ezek használatát" - tette hozzá Cotten.
A Shards Online jelenleg PC-re készül, a fejlesztők a Mac és Linux platformokon egyelőre csak gondolkoznak. Ha minden jól megy, az év végére béta fázisba léphet a projekt. Nektek hogy tetszik az ötlet?