Nem tudjuk, hogy mennyire megalapozott, de elég komoly önbizalomra utal, hogy a kooperatív fókuszú bankrablós lövölde legújabb felvonását az AAA kategóriás megjelenésekkel rogyásig zsúfolt őszi szezonban dobják piacra. Igaz, a fejlesztést végző Starbreeze, valamint a kiadást vállaló Deep Silver bátran támaszkodhat a Game Pass szolgáltatásra, amelyben már a premier napján elérhetővé válik a Payday 3, így várhatóan sokan ki fogják próbálni, ám az már más kérdés, hogy hányan maradnak utána.
De amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy akad néhány tényező, ami potenciális vásárlókat riaszthat el attól, hogy az Unreal Engine 4-gyel készült, de később Unreal Engine 5-re frissülő FPS-re költsék a pénzüket.
Mint az ismeretes, a Payday 3 állandó online kapcsolatot igényel majd, még akkor is, amikor singe-player módban játszunk, ami a fejlesztők szerint a cross-platform és cross-progression lehetőségek elkerülhetetlen velejárója. Az offline mód hiányának nyilván nem mindenki fog örülni, és valószínűleg annak sem, hogy a kiadó és a fejlesztő az azonos nevű piszkálásvédelmi megoldásáról elhíresült Denuvóval bútorozott össze. Ezt a frissített Steam-adatlap árulta el.
A játék online természete, az állandó netkapcsolat, valamint az ugyancsak kötelező Starbreeze Nebula-regisztráció már önmagában megnehezíti a kalózok dolgát, ezért a Denuvo alkalmazása feleslegesnek tűnik. Hogy mégis miért ragaszkodnak hozzá az érintett felek, arra valószínűleg az a válasz, hogy megszokásból, mivel a Deep Silver legtöbb játékát ezzel a védelemmel látták el a múltban.
A Payday 3 szeptember 21-én jelenik meg PC-re (a meglepően barátságos gépigényt itt találjátok), PlayStation 5-re, valamint Xbox Series X és Series S konzolokra.