A Sea of Thieves világában rengeteg lehetőségünk lesz az idő elütésére: a készítők hatalmas mennyiségű questtel készülnek a játékosoknak, a szigeteken harcolhatunk és kincseket kereshetünk, de tengeren pedig a hajócsatáké lesz a főszerep. A pezsgő világban is el fog jönni azonban az, amikor a legénység időt szakít a hullámokban való gyönyörködésre, és a fejlesztők mindent megtesznek, hogy ilyenkor is elégedettek legyünk.
A legújabb fejlesztői napló a nagy kékség megalkotásáról szól. Már a játék készítésének elején egyértelmű volt, hogy ez hatalmas részét fogja adni a kalóz élménynek, így a hollywoodi filmstúdiók műveit tanulmányozva eldöntötték, hasonló minőségű alkotást akarnak létrehozni.
Az élethű tenger megalkotása mindig is a programozók egyik legnehezebb feladata volt: ugyanannak a víznek a sekély parton áttetszőnek és nyugodtnak kell lennie, míg a nyílt vízen a hajóink hatalmas sötétkék hullámokon szelnek át. A multiplayer játékokban a szinkronizálás is probléma lehet: a vízi csatáknál nagyon fontos, hogy mindkét fél ugyanazokat a hullámokat lássa, és meg tudja jósolni a saját és ellenfele mozgását belőlük.
A víz megjelenítésének talán egyik legfontosabb összetevője a napfény visszaverése: emiatt se kell azonban aggódni, a fiúk ugyanis gyönyörűre tervezik a tengeren végignézett naplementéket. Ígéretük szerint a nap bármelyik pillanatában megmondhatjuk akár csak a víz felszínéről is, hogy hány óra és milyen idő van.
A játék sajnos csak a 2017-es év elején érkezik, így addig kénytelenek vagyunk a képekről és a videókról csodálni a tengert.