Hirdetés

SCi/Eidos - totális átszervezés

|

Egyre nyilvánvalóbb, hogy az SCi/Eidos egyre mélyülő gödörbe került, ahonnan csak súlyos áldozatok árán keveredhet ki.

Hirdetés

Tegnap adtunk hírt arról, hogy a részvényesek nyomására kénytelen volt távozni a vezetőség. Az ilyenkor szokásos állapotfelmérés során arra jutott a vállalat élére időlegesen kinevezett bizottság, hogy sürgős és drasztikus változásokra van szükség a kiadó fennmaradása érdekében. Modellváltás, a költségek lefaragása és a hatékonyság növelése van most napirenden. A legelső lépésben négy cím, köztük a Tomb Raider: Underworld szenved némi késlekedést, és kerül át a karácsonyi szezonra. Igaz, a Tomb Raider esetében már korábban is volt erről szó. Phil Rogers CEO szerint termékeik minősége egy olyan szintre süllyedt, amit már nem lehet elfogadni. Ennek következtében nem tudják kihasználni a kreativitásban rejlő erőt, nem tudnak annyit profitálni egy-egy játékból, amennyit megfelelő minőség esetén lehetne, ráadásul a részvényesek elvárásainak sem sikerül megfelelni. Nagyobb figyelmet kell szenteljenek a jövőben a kulcsfontosságú címeknek (pl. Tomb Raider), erősítés szükséges online fronton. Az 1.4 millió eladott példánynál tartó Kane & Lynch esetében megjegyezte, hogy jobb eredményt érhettek volna el, ha sikerült volna kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket.


art_8016_id_1.jpeg



A siker kulcsát a felülről történő központi irányítás letörésében és az erős franchise-ok köré épített stúdiók infrastruktúrájának javításában látja. (Úgy tűnik egyre többen látják be, hogy a belső stúdiók nagyobb függetlenséget érdemelnek, hiszen csak úgy tudják kihasználni kreatív ötleteiket, ha nem duruzsol valaki folyton-folyvást a fülükbe. A továbbiakban is fontos szerepük lesz majd az úgynevezett third party (külsős) fejlesztőknek, akik olyan izgalmas címekkel szolgálhatnak, mint a fejlesztés alatt álló Just Cause 2. Eidos PLAY néven pedig alakul egy csoport, mely casual és mobil játékokkal foglalkozik a jövőben.


996-550x-karima_adebibe_05.jpg


Már említettem, hogy mindennek ára van. Az SCi/Eidos esetében ez 14 törölt projektet jelent, melyek a becslések szerint nem hoznák vissza a befektetett pénzt. A lokalizációs és tesztrészleget Londonból Montreálba költöztetik, ugyanis ott alacsonyabb működési költséggel üzemelhetnek. A munkatársak egynegyedétől megválnak, ami kereken 800 embert jelent, s így arra számítanak, hogy a működési költség 14 millió angol fonttal lesz kevesebb.
Előre láthatóan 45-55 millió fontnak megfelelő működő tőkére lesz szükség a szerkezeti váltáshoz.
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)