GameStar: Kérlek, mondj pár szót a Telltale Gamesről. Mennyien dolgoztok ott, mi történt veletek 2004 júniusa óta?
Dan Connors: A Telltale csapatát 2004 júniusában alapítottam Kevin Bruner és Troy Molander barátommal együtt. Még anno a LucasArts-nál ismertük meg egymást, és együtt dolgoztunk évekig. Mikor elhagytuk a LucasArts-ot, alakítottunk egy csapatot, mely a jó történetű játékok és a drámai tartalom megalkotására specializálódott. Megalakulásunk óta öt játékot sikerült elkészítenünk, legtöbbjüket kiadnünk, melyek: Telltale, Texas Hold’em, Out from Boneville, The Great Cow Race és a CSI: 3 Dimensions of Murder. Hamarosan pedig ugyebár kiadjuk az első Sam & Max epizódot, ha minden jól megy idén ősszel. Jelenleg körülbelül 25 kollégával dolgozunk a csapatban.
GameStar: Miért választottátok az epizódikus tartalmat?
Dan Connors: Az idők változnak, ráadásul igencsak gyorsan. Egy olyan cégnek, amely tényleg üzletet szeretne csinálni, nincs értelme a meglévő stratégiai modellel foglalkozni. Sokkal inkább abban a pozícióban vagyunk, hogy megmutassuk, merre halad a jövőben az interaktív szórakozás.
GameStar: Hozzávetőlegesen mennyire hosszú lesz egy epizód és milyen gyakran kapunk majd újat?
Dan Connors: Ez természetesen függ a játékostól is, de azt elmondhatjuk, hogy valamivel rövidebbek lesznek, mint a The Great Cow Race című játékunk. Úgy tervezzük, hogy havonta adunk majd ki újabb kis történeteket.
GameStar: Mikor kezdtetek együttdolgozni Steve Purcellel, a Sam & Max játékok atyjával? Mennyire szorosan dolgoztok össze vele?
Dan Connors: Még a LucasArtsnál ismertem meg Steve-et, az eredeti, legelső Sam & Max készítésének idején, amikoris megtanított arra, miképpen lehet halat fagyasztani . Később együtt dolgoztunk az azóta már leállított Freelance Police-szon is.
GameStar: Hogy fog kinézni a kezelőfelület? Közel azonos lesz a régi szép LucasArts-os játékkal, vagy lesznek nagyobb változtatások? (úgy értem nem grafikailag, hanem funkcionálisan)
Dave Grossman: Lényegében egy ösztönösen felismerhető, eléggé minimális point-and-click stílusú felület lesz, felszereléssel a tárgyaknak, illetve néhány olyan apróság, mely segíti az olyan jeleneteket, mint a Sam & Max féle nagyon ütős verda vezetését, lövöldözést, és hasonló eseményeket. Végülis hasonló lesz a felület a jó öreg Sam & Max Hit the Road-éhoz képest, illetve olyasmi, mint a mi, nemrégiben megjelent Bone játékunké.
GameStar: Lesz esetleg kipróbálható demó verzió az első epizód megjelenése előtt?
Dan Connors: Ezt egyelőre még nem döntöttük el.
Neked személy szerint ki a kedvenc karaktered?
Dan Connors: Max, úgy értem Sam :)
GameStar: Mennyi epizódikus tartalom van már a fejetekben? Minimum háromra tippelek. Tudnál valamit mondani erről?
Dave Grossman: A Sam & Max első szezonja hat különálló epizódból épül fel, mindegyik több esetet fog körbe, és egyenként is játszhatóak lesznek. De az esetek kapcsolatban állnak egymással egy még nagyobb sztori keretében, mely végülis átfogja a teljes szezont.
GameStar: Mit gondolsz, a LucasArts miért állította le a projektet, miután már majdnem teljesen készen volt a játékkal? Jó története volt, vices karakterek, egyedi ötlet. Simán üzleti kérdés volt? Nem elég bevételi a legvégén, vagy mi?
Dan Connors: Ezt sajnos nem tudom pontosan. Meg kell kérdezned erről magát a LucasArts-ot.
Mikor kapunk valamivel többet egy sima képet és egy rövid videót a játékról? Mikor indul be a nagy marketing gépezet?
Dan Connors: A nagy marketing gépezet igencsak hamar be fog indulni. Néhány új render jött ki a napokban, és ennél sokkal többet fogunk hozni mostantól egészen októberig!