Minden idők legjobb „klikk-klikk-klikk RPG"-je, a Diablo máig nem talált igazi vetélytársra. Ízlés kérdése, hogy ki mit tekint a legfőbb riválisnak: a Titan Quest és a Sacred ugyan ígéretesnek indult, de aztán néhány óra játék után nagy pofonként jött a felismerés, hogy hosszú távon már nem sikerült hozni a nagy előd színvonalát. A német Ascaron produktumában pedig aztán tényleg megvolt a szükséges potenciál, ám a hátasok, s az igazán egyedik karakterosztályok (élükön a vámpírokkal és a szerafimokkal) sem bizonyultak elegendőnek a trónfosztáshoz. Talán majd másodszorra...
Járt utat...
Az Ascaron derék fejlesztői úgy érezték, a Sacred 2: Fallen Angel-ben nincs szükség komoly, az egész koncepciót érintő változásokra, így inkább az apróbb momentumok helyrepofozására és tökéletesítésére koncentráltak. Nyilván mindenkit az érdekel legjobban, milyen kasztok bőrébe bújva barangolhatjuk be a világot. Nos, az első részből ismert harcosokat szinte teljesen száműzték, most a Shadow Warrior, Inquisitor, High Elf, Dryad és Temple Guardian ötös élezi már a pengéit egy kis vérontásra várva. A férfi gamerek örömére nem maradhatott ki a nagy kedvenc Seraphim, az igen lenge, nem túl sokat takaró ruhákban díszelgő hölgyemény sem. Miután sikerült kiválasztani a szimpatikus karaktert, nekivághatunk a megszokott módon zajló kalandoknak. A sztorivonalat továbbvivő fő-, pénzgyűjtésre alkalmas mellékküldetések mellett scriptelt események, és véletlen generált dungeonok színesítik életünket. Hogy azért a jól bevált recept íze ne legyen annyira ismerős, néhány fontos újítást is sikerült belepréselni a levesbe...
A jó meg a rossz
A Sacred 2: Fallen Angel története a T-energia körül bonyolódik, ám attól függően, hogy éppen melyik harcost választottuk, az események alakulása is megváltozik. Különösen igaz ez akkor, ha kicsit szabadjára engedjük indulatainkat, és megkörnyékez minket a sötét oldal szele. Gonosz tetteink új küldetéseket nyitnak meg, ám ebben az esetben meg kell barátkoznunk azzal, hogy bizonyos városokban nem vállveregetéssel fogadnak - illetve mondjuk buzogánnyal veregetik a vállunkat. A bejárható tér közel háromszorosára nőtt az elődhöz képest, így aztán kiemelt szükség lesz a szép számban előforduló hátasokra. A standard, mára már elcsépelt lovak mellett tigrisek, repülő mountok is várnak ránk, a Shadow Warriorok pedig az igen hangzatos nevű Hell Houndok hátán szelhetik át a tizenegy éghajlati öv végeláthatatlan vidékeit. Hiába persze a sok remek ígéret, a végeredmény úgyis azon múlik, mennyire sikerül változatossá tenni a mutatóujjat próbáló klikkbajnokságot. A stílus szerelmeseinek viszont mindenképpen érdemes felvésni naptárukba a Sacred II: Fallen Angel címet, hiszen igen messze még a Diablo 3...
GameStar