Vitathatatlan, hogy az úgynevezett hack'n'slash játékok kategóriájában mindmáig a stílusteremtő Diablo számít a koronázatlan királynak. Az elmúlt tíz esztendőben számos kísérletnek lehettünk tanúi, amelyek a lehetetlennek egyáltalán nem nevezhető trónfosztásra irányultak, ám részleges sikereket leszámítva egyik játék sem lett méltó a koronára. Ha túlszárnyalni nem is, megközelíteni annál inkább sikerült a királyt.
Az összes próbálkozó közül a Sacred jutott a legközelebb az áhított címhez. A játék sikere jórészt a hatalmas, s gyakorlatilag már az első pillanattól szabadon bejárható játéktérben, az extravagáns karakterosztályokban, s a hátasok megjelenésében kereshető.
A második rész minderre rátesz még néhány lapáttal, így nem meglepő, hogy fokozott érdeklődés tapasztalható iránta, már csak azért is, mert a néhány hónapja beharangozott Diablo 3-mal ellentétben, már kézzelfogható közelségbe került. Nem lenne azonban tisztességes pusztán hiánypótlóként tekinteni rá, hiszen érdemei számosak, mint azt a következő számunkból majd Ti is megtudhatjátok.
A játék tehát elkészült, szeptember 30-án jelenik meg PC-re. Konzolos embertársaink egy darabig még kénytelenek gyakorolni a türelem erényét, hiszen ők legkorábban november 7-én kaparinthatják meg az áhított játékot PS3-ra, vagy X360-ra.