A Pandemic második világháborús GTA-ja (később kifejtem miért a meghatározás) az eredeti tervek szerint még az év végéig aranylemezre kellett volna kerüljön. Az Electronic Arts azonban a cég pénzügyi helyzetével együtt azt is nyilvánosságra hozta, hogy a Saboteur valamikor a 2009. április 1-én kezdődő és 2010. március 31-én végződő pénzügyi év során jelenik csak meg. Talán nem is olyan nagy baj ez, hiszen a sikeres, de mégiscsak hibáktól hemzsegő Mercenaries 2 esetében láthattuk, hova vezet a kapkodás.
A korábbi GTA párhuzam a nyitott játéktér és a szabad játékmenet miatt ötlik fel akaratlanul is az emberben. Történet vezérelte fő küldetésvonal (barátja gyilkosait kereső, bosszúvágytól fűtött főhős) mellett számtalan mellékküldetés várja a játékost. Autentikus fegyverek arzenálja, rengeteg különféle álöltözet, járművek (katonai is) állnak a rendelkezésünkre. Felmászhatunk a háztetőkre, hogy elkerüljük az őrjáratokat.
A legérdekesebb fícsör az úgynevezett "Harci Kedv". A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a német ellenőrzés alatt tartott területek fekete-fehér, noiros megjelenítést kapnak. Itt rendkívül körültekintően tudunk csak tevékenykedni. Azonban minél több sikeres küldetést hajtunk végre, úgy élénkülnek meg a színek, s az ilyen területeken a civilek is összeszedik bátorságukat és mellénk állnak.