A Facepunch Studios szintlépési lehetőséget vitt a Rust játékmenetébe, hogy egy kis rendszert vigyen a káoszba, de úgy tűnik, hogy ez az ötlet végül csak papíron hangzott jól.
Egy Early Access játéknál várható, hogy gyakran megváltoznak a dolgok, hiszen a fejlesztők folyamatosan hozzák létre az újabb és újabb iterációkat a játékosok visszajelzései alapján. A Rustba nem is olyan régen belekerült egy fejlődésrendszer, amivel egy kicsit irányítani szerették volna a játékosokat, de most úgy néz ki, hogy sem a rajongók, sem a fejlesztők nem tudják igazán beleélni magukat ebbe.
A Rust fejlesztését vezető Maurino Berry nemrég a Redditen írta, hogy a jövőben valószínűleg nem lesz XP a játékban, korábban pedig beszélt arról, hogy hogyan változott meg a véleménye az elmúlt hetekben az új rendszerről:
"A fejlődésrendszert sokan dícsérték a megjelenés előtt, utána pedig rengetegen utálták. Nyilván nem fogom ezt figyelmen kívül hagyni, én is afelé hajlok, hogy ezt újra kell gondolnunk. Bizonyos értelemben ez a rendszer szembemegy mindennel, amiről a Rust eddig szólt: rákényszeríti a játékost arra, hogy a dolgokat egy bizonyos sorrendben csinálják és ezzel eltűnik az a szabadságérzet, ami korábban megvolt. Azért került a játékba, mert sokan reklamáltak a grindolás miatt, de abba már nem gondoltam bele, hogy pont a kötetlenség volt az, ami érdekes helyzetekhez vezetett."
Persze itt azért fontos megjegyezni, hogy az XP rendszer eltávolítása nem hivatalos, Berry inkább csak úgy elhintette. Könnyen előfordulhat, hogy a csapat inkább megpróbálja újragondolni és radikális változtatásokkal ismét bevezetni a játékba. Ti mit gondoltok? Nektek tetszett az új rendszer?