Hirdetés

R.U.S.E. - Előzetes

|

A Ubisoft az Endwarral már megpróbálta megpiszkálni az RTS műfaját, most a R.U.S.E. következik: ismét sikerült kitalálni néhány újdonságot!

Hirdetés

 

Bernard Law Montgomery tábornok 1942-ben tökéletesen kivitelezett megtévesztő hadművelettel bolondját járatta az afrikai hadszíntéren ellenálló német csapatokkal. Montgomery valószínűleg barkácsolt időgépével átcsusszant századunkba és ötleteket merített az Eugen Systems laboratóriumában tenyésztett, a Game Developers Conference keretében bejelentett R.U.S.E. munkacímen megjelenő, megtörtént második világháborús összecsapásokat feldolgozó valósidejű stratégiából. Európa és Észak-Afrika változatos helyszínein játszódik története, seregünket tanyavilágban, városokban, sivatagban és hósapkás hegyek tövében, vagy éppen gerincén vezetjük majd győzelemre. A tengelyhatalmak közül magunkra ölthetjük Németország és Olaszország tábornoki egyenruháját, a Szövetségesek oldalán Amerika, Nagy-Britannia, Franciaország és Oroszország hadállományát irányíthatjuk. Közismert stratégák bőrébe bújva megelevenednek előttünk a második világégés híres ütközetei, mint például a normandiai partraszállás és a Monte Cassinoi vérfürdő.


Játék, melyet a Texas Hold'em póker ihletett


Felesleges utánakeresni a R.U.S.E. mozaikszó jelentésének, az angol-magyar szótárt felcsapva a következő jelentéseket társíthatjuk hozzá: trükk, fortély, csel. Nem véletlenül kezdtünk második világháborús kitekintéssel, a tradicionális stratégiai játékelemek mellett a R.U.S.E. kiemelt hangsúlyt fektet ellenfeleink megtévesztésére, becsapására és a blöffölésre. Újdonságainak köszönhetően magasan kiemelkedik a friss erőre kapott RTS produktumok mezőnyéből. Számos alkotásra aggatunk - ha szabad így fogalmazni - pontatlanul stratégia megnevezést, e játékok mikró-bajnokságokra (a játékosat kímélni szeretnék a „ki-tud-gyorsabban-klikkelni" versenyszámtól) és erőteljesen taktikai elemekre koncentrálódnak. A fejlesztők következő projektjükkel ténylegesen stratégia kategóriában szeretnének felkerülni a felhasználók polcaira.

Az amerikai játékfejlesztő konferencián megtartott R.U.S.E. bemutató keretében nyilatkozó fejlesztők elárulták, játékuk koncepcióját a mindennapi életünket behálózó cselszövésekből, átverésekből merítették, azonban a póker egyik népszerű változatának (Texas Hold'em) játékmenete jelentette számukra a tökéletes inspirációt. Nevezett kártyajátékban központi szerepet tulajdonítunk az analizálásnak és megfigyelésnek: az információk egy része szabadon elérhető bárki számára, azonban a végső lépést, döntést személyünk határozza meg. A blöffölés művészete megboríthat mindent, manipulálhatjuk és bolondját járathatjuk ellenfeleinkkel, és ami mindennél lényegesebb: hibázásra kényszeríthetjük. Mindezt átültették háborús környezetbe és megszületett a R.U.S.E.


Hadtestünk a Google Maps háromdimenziós térképen menetel


Háromféle perspektívából szemlélhetjük a háború kimenetelét, az egyes nézőpontok közötti gördülékeny átmenetért a belső fejlesztésű IrisZoom technológia kezeskedik, mely valósidőben képes megjeleníteni például Normandia teljes térségét, nem véletlenül nevezték megálmodói a Google Maps játszható háromdimenziós verziójának. Első pillantásra meglehetősen piszlicsárénak tűnik a pálya mérete, azonban fokozatosan ráközelítve arányosan növekszik terjedelme, végül több száz négyzetkilométernyi területen játszhatunk háborúsdit. A pályákon található változatos környezeti elemeket nem kevesebb, mint egymilliárd poligonból tákolták össze, így értjük miért ajánlott erősen a R.U.S.E. futtatásához Intel Core i7 processzor asztali rendszerek esetében.

Mint említettük három szintben dimenzionálták a nézőpontokat: legmagasabb szinten terepasztallá zsugorodik a hadszíntér, mely tökéletes stratégiánk kidolgozásához, valamint speciális RUSE kártyáink (erről hamarosan) kijátszásához. Egy szinttel lejjebb ereszkedve érkezünk a „tradicionális" madártávlati, pontosabban fogalmazva logisztikai nézethez, melyet kifejezetten főhadiszállásunk, erőforrásaink és egységeink menedzselésénél fogunk előnyben részesíteni (mindegyik szinten lehetőségünk lesz épületeket felhúzni és egységeket gyártani). Az utolsó szinten bátor katonáink szemszögéből szembesülhetünk a véres harcokkal, természetesen méretarányos környezeti elemekkel és egységekkel.


R.U.S.E. filozófia: a háború legelső áldozata az igazság


Ellenfelünk számára nem biztosít védelmet holmi nyúlós fekete ködképződmény, ékes nyelvünkön a háború köde (fog of war), bármikor szemrevételezhetjük bázisa infrastrukturális felépítését, frontra küldött egységeit és nyersanyagellátó láncolatát, valamint kifürkészhetjük gyenge pontjait, azonban ténykedésünk is nyitott könyv ellenségünk számára. Elérkeztünk a R.U.S.E. stílus-felszabadító játékeleméhez, a korábban emlegetett és kihangsúlyozott megtévesztéshez. Minden játékos három kijátszható Ruse kártyával kezdi küldetését: kettőt szabadon választhat, míg egyet a program véletlenszerűen rásóz. A Ruse kártyák speciális képességeket - mondhatnánk varázslatokat - rejtenek, melyeket három csoportra oszthatunk: információszerzés, információ elrejtése és hamis információ közlése. Terepasztal nézetben a hatalmas kiterjedésű harcmezőt területekre felosztva szemlélhetjük, kizárólag ezen területeken belül használhatjuk a kártyákat, melyeket akár kombinálhatunk is egymással.

A kártyák kijátszásával félrevezethetjük ellenfelünket, ezzel taktikája megváltoztatására kényszerítjük és parádés taktikai lehetőségekhez jutunk. Például vegyük alapul a következő szituációt: hatalmas náci alakulat menetel főhadiszállásunk felé. Ahelyett, hogy meglévő egységeinket „parasztosan" ellenük küldenénk, Ruse kártyát használunk, mellyel fatankokat gyártunk csalinként. Másik Ruse kártyánkkal kijátsszuk a rádiócsendet, ekkor egységeink láthatatlanná válnak ellenfelünk számára. A náci hadtest főbázisunk helyett a csaliként használt fatankokra koncentrál. Mivel eltértek eredeti útvonaluktól a rádiócsendet kihasználva, időközben felduzzasztott seregünkkel bekerítjük és szétmorzsoljuk egységeiket.

Eddig minden rendben, csúnyán megtévesztettük és könnyed győzelmet arattunk a németek felett. Szerencsére a R.U.S.E. nem ennyire felszínes és kiszámítható. Mindent figyelemmel kísérhetünk a térképen, de semmi sem az, aminek láttatja magát. Ismerjük ellenfeleink egységeit és pozícióját, viszont nem tudjuk meghatározni, valódi vagy hamis kilétüket, esetleg típusukat. Előző példánkra visszatérve, ellenfelünk talán kijátszotta kártyáját, mellyel felfedte faragásos tankjainkat és rádiócsendben sunnyogó hadseregünk helyzetét, majd második Ruse lapjával meghamisított több mint százfős hadtestesét bázisunkra küldte. Visszaérkezvén támaszpontunkra harcba elegyedünk a klónozott sereggel, majd a nácik valós regimentje hátunk mögé kerülve elkeni szánkat és kapitulációra kényszerít. Természetesen a helyzetet tovább bonyolíthatjuk újabb Ruse kártyákkal, reméljük példánk alapján sikerült ráérezni a RUSE zamatára.


Unalmas kártyavetés kizárva, erős tradicionális RTS vérvonal


Pedig ez csak a kezdet. A játékosok rákényszerülnek a felderítésre, hosszas elemzésre és alaposan átgondolt taktikázásra, magyarán szólva csalj, hamisíts, lopj, téveszd meg ellenfeled és kémkedj. Itt nem lehet egyetlen hullámban végigszántani a csatateret háromórányi megfeszített nyersanyag-felhalmozást követően legyártott tankhadosztállyal. Összesen tízféle kijátszható speciális Ruse képességre számíthatunk a végleges verzióban: álcázás, rádiócsend, adatfejtés, hamis hadsereg és további, jelenleg ismeretlen nyalánkságok. Habár a RUSE játékmenetében jelentős szerepet játszanak a Ruse képességek, felesleges amiatt aggódni, hogy esztelen kártyadobálásba fullad. Az Eugen Systems fejlesztői gondoskodtak az alapvető RTS elemek integrálásáról: kedvünkre építkezhetünk, kiterjeszthetjük a frontvonalat, fejleszthetjük haderőnk felszerelését vagy költséges technológiákba invesztálhatunk.

A készítők több mint 200 különböző épületet és egységet ígérnek, szerephez jutnak változatos gyalogsági, nehéztüzérségi és mobilis egységek, felhőket kettészelő vasmadarak, melyek egyedi kepeségekkel (az egyes nemzetek is különböző bónuszokat élveznek) rendelkeznek. Életerőpontok hiányában egységeink tűzvonalból történő kimenekítése után automatikusan regenerálódnak. Mindössze egyetlen „nyersanyagra" támaszkodhatunk hadjárataink során, hatalmas meglepetésre katonai vállalkozásunk működtetéséhez jelentős pénzmagra van szükségünk, melynek mennyiségét raktárak felhúzásával gyarapíthatjuk. A ropogós bankókat teherautók szállítják meghatározott útvonalakon, azonban vigyázzunk. minél messzebbre építkezünk főhadiszállásunktól annál tovább tart épületeink felhúzása. Ellenérdekelt partnerünk gazdaságát legegyszerűbben logisztikai láncolatának megnyirbálásával gyengíthetjük, például tankjainkkal barikádot állíthatunk a bankókat hordozó tehergépjárművek kijelölt útvonalán.  


Montgomery és Rommel türelmetlenül várja


Többjátékos támogatásának köszönhetően egyszerre nyolcan háborúzhatnak és késztethetik egymás édesanyját csuklásra, valamint kooperatív módban közösen megváltoztathatják a történelmet. A közeljövőben részletesebb információkkal szolgálhatunk támogatott multiplayer módjáról és online funkcióiról. Összetett, ám mégis pofonegyszerűen elsajátítható stratégiára számíthatunk a R.U.S.E. személyében, mely letisztult és áttekinthető kezelőfelületével, háromszintes perspektívarendszerével és a megtévesztés, blöffölés művesztével képes újdonságokat csempészni kategóriájába. Hivatalos megjelenési dátum hiányában csak tippelni tudunk (2009 vége - 2010 eleje), szerencsére támogatott platformjait már leleplezték: PC, Xbox 360, PlayStation 3.

ruse_trailer_video_gstv.jpg
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)