Első reakcióm a hír hallatán, miszerint ismét egy új taggal bővül az amúgy is (már túlon-túl) széles paletta, értelemszerűen az volt, hogy "Te jó ég, ismét egy masszívan többjátékos szerepjáték a láthatáron!?" Hiába, a piac igényei diktálnak, egyelőre nyilván még mindig van igény több és több és több MMORPG-re.
Bár jelen hírünk alanyából, a Royal Quest-ből sem feltétlenül válik majd hiánypótló alkotás, de amint megpillantottam a fejlesztők nevét, hirtelen nagyságrendekkel komolyabban vettem az új projekt bejelentését. Az orosz illetőségű Katauri Interactive az elkövető, akiknek az ősrégi, körökre osztott RPG-klasszikus, a King's Bounty igazán fantasztikusra sikeredett feltámasztását is köszönhetjük, melyet anno több neves gamer-orgánum nem volt rest nemes egyszerűséggel "Heroes-verőnek" kikiáltani. Hiába, ezek az oroszok nagyon értenek a nyugati sablonoktól mentes, egyedi RPG-k fejlesztéséhez, hiszen ott van még a 2001-es Evil Islands: Curse of the Lost Soul (örök kedvenceim egyike), az Allods Online és a Heroes V elkövetője, a Nival Interactive is.
Na de gyorsan kanyarodjunk vissza a Royal Quest világába, melyet Aura névre kereszteltek, s a mágia, technológia és alkímia különleges összemixelése lesz. Aurát pedig haaa-taaal-maaas veszély fenyegeti, ugyanis sötét alkimisták kompániája dúlja fel a vidéket, minden útjukba akadót lekaszabolva. Egy rendkívül ritka és értékes, Elenium nevű ásvány felkutatásáért teszik mindezt,
mely különleges tulajdonságokkal bír. Az Uralkodó bátor hősökért kiált, akik egyszer és mindenkorra kipucolják Aura királyságából a betolakodókat - cserébe címekre, kastélyokra és vagyonra szert téve.
A Royal Quest fícsör-listájából az alábbiakat emelték ki az orosz fejlesztők:
- KASTÉLYOK: A játékmenet egyik legfontosabb eleme. Amint a játékos elfoglal egy kastélyt, vele együtt a kincsestár aranyát is azonnal belootolja. A kastélyokhoz gyakran jár majd bónuszként kert, aranybánya és tó is, melyek értékes nyersanyagokkal látják el népünket.
- LOOTOLÁS: Mikor PVP-ben elpatkol egy hős, gyilkosa hozzájut tárgyainak egy részéhez.
- SZÖRNYEK: Rengeteg változatos lénnyel futhatunk majd össze. Ezek lekaszabolásáért egyrészt tuti arany üti majd a markunkat, illetve még a legjelentéktelenebb monszta is rejthet a tatyójában egyedi kártyákat, melyeket tárgyaink upgrade-elésére és új képességekkel való felruházására használhatunk.
- ELEMEK: Csak a természet alapelemeinek megfontolt alkalmazásával lehetünk sikeresek. A legbrutálisabb lángoló pallos is tökéletesen hatástalan lesz mondjuk egy tűz-szörny ellen, ugyanakkor egy gyenge fagyasztó kard is végzetes lehet rá. Tehát nincsen mindenható fegyver, győzelmünk vagy bukásunk sokkal inkább a stratégiánkon fog múlni.
- KIS KEDVENCEK (PETS): Állandó törődést igényelnek és mindenhová követik gazdájukat. Kincseket gyűjtenek, jelenlétükkel növelik harci képességeinket és gyengítik az ellenséget.
Nem vagyok egy nagy MMO-szakértő, de ezeket a lehetőségeket már itt-ott láthattuk párszor. Szóval az eddigiek egyelőre elég átlagosan hangoznak, de egy King's Bounty kaliberű remake után nagy bukta ez sem lehet. Az első képek alapján a tarka, stilizált grafika nekem nagyon tetszik, kiköpött Torchlight. Azt még nem döntötték el a fejlesztők, hogy a havidíjas vagy az ingyenes modell mellett tegyék le a voksukat. Várjuk szeretettel a Royal Quest-et, 2012 tavaszára ígérik PC-re.