Nem vitás, hogy a Horizon Forbidden West szemkápráztató játék, a fejlesztőknek azonban bizonyos kompromisszumokat kellett kötniük azért, hogy PlayStation 4-re is tökéletesen tudják optimalizálni. Ne feledjük, nemcsak a PlayStation 4 Pro korlátait voltak kénytelenek figyelembe venni, hanem a 2013-as alapgép jóval kötöttebb lehetőségeit is.
A Guerrilla Games alkalmazottja, a Forbidden West egyik vezető fejlesztője, Mathijs de Jonge egy friss interjúban most arról mesélt, hogy a Burning Shores megmutatja majd, milyen az, amikor a PlayStation 5 minden lehetőségét maximálisan kihasználják.
De Jonge elárulta, hogy a kiegészítő természetesen 60 fps-sel fut majd, és a töltési idők is rövidebbek lesznek a PS5-ben található SSD miatt. Hozzátette továbbá, hogy a Burning Shores lepusztult Los Angeles-e sokkal részletesebb, mint bármi az eredeti játékban, de más területen is nagyobb szabadságot jelentett, hogy elengedték a PS4 kezét, az egyik harcjelenet konkrétan megvalósíthatatlan lett volna a Sony előző generációs konzolján.
Fejlődik továbbá Aloy modelljének fényelése, növekszik a látótávolság, azaz minden egybevéve a teljes kiegészítő vizuális megjelenése hatásosabb lesz, mint az alapjátéké. A fejlesztő továbbá arról is mesélt, hogy jelenleg a God of War Ragnarök a kedvenc PlayStation 5-ös játéka, de hozzátette, hogy az Elden Ringet is lenyűgözőnek találta.
Miközben ez a példa is azt bizonyítja, hogy sok fejlesztőcsapat még mindig nem aknázta ki a PlayStation 5 minden lehetőségét, most megint felreppent a pletyka, hogy esetleg érkezhet egy erősebb gép, a PlayStation 5 Pro a nem is túl távoli jövőben.