Hirdetés

Újra együtt a zenekar - interjú a Rock Band 4 készítőivel

|

Idén érkezik a Rock Band 4, ami egy új kezdet lehet a máig népszerű sorozat történetében. Daniel Sussman, a játék termékmenedzsere elárulta, milyen terveik vannak, jöhet-e PC-re, és min múlik, hogy egy játékosok által javasolt szám bekerülhet-e a játékba.

Hirdetés

Aki azt hiszi, a zenés ritmusjátékoknak végleg leáldozott, jöjjön el egy GameNightra, egy PlayIT-re, vagy a GameStar táborba. Kezdéstől egészen zárás utánig (a táborban gyakorlatilag egy hétig) egy olyan pillanat sincs, hogy a „hangszerek” pihennének – a zene mindenkit összehoz. A kategória játékai közül a Rock Band 3 húzta legtovább, megjelenése után is évekig jöttek hozzá DLC-k, több mint 2000 számot tölthetünk le, és a Harmonix azt tervezi, ezek mindegyikét átvihetjük az új játékba is. Ideje leporolni a gitárokat, megolajozni a pedált, mert az év végén jön a Rock Band 4, ami egyszerre lesz több és kevesebb, mégis a legtökéletesebb a sorozat részei közül. Daniel Sussman termékmenedzserrel készült interjúnkat alább olvashatjátok.

Először is: mekkora a Harmonix? Amennyire én tudom, jelenleg a Rock Band 4-en, az Amplitude-on és a Chromán dolgoztok. Hány ember kell ennyi projekthez?

Nos, jelen pillanatban nem dolgozunk a Chromán. Az Amplitude-ot fejlesztjük, a Rock Band 4-et gőzerővel csináljuk, és van még néhány csapatunk, akik be nem jelentett projekteken dolgoznak. Összesen körülbelül 100-125 emberrel dolgozunk, plussz azok, akik megbízás alapján, külsősként segítenek.

Mikor kezdtetek a Rock Band 4-en dolgozni?

Néhány csapatunk tavaly tavasszal kezdett a prototípusokkal kísérletezgetni, ők elsősorban a játékmenet elemeit próbálgatták. Amíg nem állítottunk össze egy kreatív csapatot, nem voltunk biztosak abban, hogy a Rock Band 4-et fogjuk elkészíteni, erre július környékén került sor. Augusztusra megálmodtuk, nagyon izgatottak lettünk, aztán onnantól sodródtunk az árral.

Annyira keményen dolgoztunk az elmúlt néhány hónapban, hogy nehéz visszaemlékezni. Egy évvel ezelőtt még három-négyfős csapatok dolgoztak rajta, aztán ezek 8-9 fősre híztak, mígnem kialakult a nagy csapat, amely jelenleg is fejleszti. Nagyon elfoglaltak voltunk az utóbbi hét hónapban, nem beszélve az elmúlt két évről, amikor folyamatosan érkeztek a DLC-k. Igazából soha nem is álltunk le a Rock Banddel kapcsolatos munkával, soha nem volt olyan, hogy ne gondolkodjunk rajta. Más játékokkal játszol, és azon gondolkodsz, mit lehetne átvinni a Rock Bandbe. Az egyik érdekesség, ami tavasz tájékán történt, hogy miközben fejlesztettük a prototípusokat, újra játszottunk a Rock Band 1-gyel, 2-vel, 3-mal, és akkor jöttem rá, hogy abból, amit [néhány hónapja] elkezdtünk, egy igazi folytatás készülhet. Nagy móka volt a Rock Band 3-at játszani, és arra gondoltam, hogy 'hé, ez a játék igazán szórakoztató', de az járt a fejemben, hogy 'tudjuk mi ezt jobban is csinálni', hiszen adott a tapasztalat, és az, amit játék közben tanultunk. Van úgy, hogy valamit újrajátszol három év után, és egyes elemek őrültségnek tűnnek.

Beszéljünk a funkciókról. Mi tér vissza, és mi nem?

Jelenleg arra koncentrálunk, hogy az alap dolgokat visszahozzuk: a perifériákat, a tartalmakat, és biztosítsuk, hogy minden olyan dolog, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy kapcsolatba léphess a zenével, visszatérjen. Keményen dolgozunk a konzolgyártókkal, hogy támogassák a korábbi perifériákat, de ezzel együtt sok új fejlesztéssel is készülünk, kisebbekkel és áttörőekkel egyaránt. A részleteket az E3-ra tartogatjuk, de azt most elmondhatom, hogy ami miatt leginkább izgatottak vagyunk, az a „zenekar” tagjai közötti kapcsolat erősítése, amire korábban nem igazán sikerült elég hangsúlyt fektetni. Egy többjátékos játékban meg kell jutalmazni, ha a játékosok figyelnek arra, mit csinálnak társaik – így működik a zenélés. A másik, hogy a játékosok magukévá tehessék a számokat, feloldódjanak a zenében. Nagyon jó ötleteink vannak, amiket megmutatunk az E3-on.

Például az, hogy a Kinect rögzítse, hogyan gitározol, dobolsz? Gondoltatok arra, hogy kinectes és PlayStation kamerás funkciókat építsetek be?

Úgy gondoljuk, a perifériák önmagukban is elég bonyolultak, ha még egy eszközt belekevernénk, az már túlbonyolítaná a dolgokat. Jelenleg nem tervezzük, hogy a Kinectet vagy a Camerát támogassuk.

Néhány játékos úgy játszik, hogy mereven áll és bámulja a képernyőt, míg mások mindent beleadnak, énekelnek és táncolnak.

Ez egy nagyon jó meglátás; azt reméljük, hogy azok a játékosok, akiket annyira nem érdekel a pontszám, elkezdenek azzal foglalkozni, és azok, akik csak a pontszámra koncentrálnak, kicsit jobban átélik a játékot. Próbáltuk ezt a két játékstílust vegyíteni.

Mi a helyzet az új perifériákkal? Láttam az új Fender Stratocastert és az új dobot, de nem láttam rajtuk annyi újdonságot. Más volt, de nem tudtam megmondani, pontosan miért. Vannak újdonságok?

A perifériákon többek között azért sem akartunk sokat változtatni, mert úgy láttuk jónak, ha azok, akik rendelkeznek korábban vásárolt hangszerekkel, nem maradnak ki semmiből, így az új hangszerek pont ugyanazt tudják, mint a régiek. A minőség viszont sokat javul, ami főleg a dobszettnél fontos.

Visszatérnek a Pro dobok? Vehetünk majd az alap dobhoz cineket?

Igen. Az egyik előnye annak, hogy a Mad Catz-cel dolgozunk, hogy ők fejlesztették ki az eredeti cineket, így azok is működnek majd az új dobbal. Itt jegyezném meg, hogy ugyan újra lesznek Pro dobok, de gitárok nem, mivel nem akarunk új perifériát készíteni ehhez.

Hiányoltam a dob- és gitárpárbajokat a Rock Band 3-ból. Van rá esély, hogy visszatérnek?

Úgy tekintünk a kompetitív elemekre, mint a Rock Band történelmének fontos elemeire, és próbáljuk kitalálni, hogyan férnek bele az új elképzelésbe. A következő 5-6 évben új funkciókkal tervezzük bővíteni a játékot, ez lesz a jelenlegi konzolgeneráció [egyetlen] Rock Band játéka.

Szóval ez inkább egy platform, mint egy sima játék.

Pontosan. Ez azt jelenti, hogy miután megjelenik, folyamatosan újíthatunk, új funkciókat, tartalmakat adhatunk hozzá a meglévőekhez a játékosok visszajelzései alapján. Ha úgy látjuk, a kompetitív mód a népszerű, azt fejlesztjük, de ha a party mód, azt is tudjuk bővíteni.

És mi a helyzet a mikrofonokkal?

A Mad Catz egy új mikrofont fejlesztett ki, mely a legjobb, amit eddig láttunk. Nagyobb a bitráta, jobb a minőség, én nagyon érdekesnek tartom.

És a szintetizátor? Miért nem támogatja a Rock Band 4?

Jó kérdés. Az egyik oka, hogy a Rock Band 4-gyel szerettünk volna a lehető legtöbb módon visszatérni a gyökerekhez, az alap zenekari felálláshoz, és fontosnak tartottuk, hogy egy olyan felvevőpiacot célozzunk meg, ami stabil. Nagyon büszke vagyok arra, amit a csapat a szintetizátorral tett, az interfésztől a hardverig, szerintem nagyon jó periféria, de túlságosan megosztja a közönséget, illetve bonyolítja a számok licencelését is. Egyetértettünk abban, hogy túl bonyolult lenne. Nem volt könnyű döntés, mert tudjuk, hogy sokan szeretik és sokan játszanak vele, ugyanakkor úgy gondolom, sokat nyertünk azzal, hogy csak a gitárokra, az énekre és a dobra fókuszálunk.

Újra lesz Harmonies is, tehát az énekes mellé vokálosok is csatlakozhatnak?

Úgy tervezzük, hogy igen, az új énekes funkciók mellett.

Imádtam McCartney Höfner gitárját. Tervezitek, hogy lesz választék, vagy most csak a Stratocaster kerül forgalomba?

Ezzel kapcsolatban még egyezkedünk a Mad Catz-cel. Úgy gondoljuk, a Stratocaster a franchise zászlóshajója, a rock 'n' roll történelmének egyik legikonikusabb gitárja. Imádtam a változatosságot, amit a Beatles perifériák kínáltak, és ez az egyik oka, hogy annyira örülök a korábbi kontrollerek támogatásának.

Számíthatunk olyasmire, mint a Green Day: Rock Band vagy a The Beatles: Rock Band? Vagy inkább csak DLC csomagokra?

Nagyon változatos számlistával készülünk, ahogy a korábbi játékok esetében. Egyelőre tárgyalunk a zenei partnereinkkel, hogy pontosan mely számok, mely bandák kerülnek be, és jól állunk, de jelen pillanatban még nem beszélünk erről.

Hogy működik pontosan a kérdőív, amit feltettetek a honlapotokra? Amiben kéritek, hogy a felhasználók adjanak meg egy számot és egy előadót.

Ez az egyik lépés, hogy közeli kapcsolatba kerüljünk, párbeszédet folytathassunk a közönségünkkel. Az egyik dolog, amire rájöttünk, hogy a játékosok nagyon elkötelezettek a zene iránt, tudják, mit élvezet játszani, rengeteg ötletük van ezzel kapcsolatban, és teljes mértékben szem előtt tartjuk a javaslatokat, számításba vesszük őket. Ez nem azt jelenti, hogy bármit licencelhetünk, amit a játékosok ajánlanak. Az előadók és a jogtulajdonosok dönthetik el, hogy szeretnének-e bekerülni a játékba, vagy szeretnék-e, hogy adott dal bekerüljön. Úgy gondoltuk, a párbeszéd megkezdéséhez ez kiváló első lépésnek, mert tudtuk, hogy a számokkal kapcsolatban van véleménye az embereknek, és már most több százezer javaslat érkezett, közte rengeteg jó ötlettel. A korábbi DLC-kkel kapcsolatban is az volt a célunk, hogy mindenki találjon magának valamit.

Ha a Rock Band 4 inkább egy platform, miért nem döntöttetek a csak digitális forgalmazás mellett?

Nem akartuk, hogy csak a hardverek maguk kerüljenek bolti forgalomba. Miközben támogatjuk a régi hardvereket, tudjuk, hogy néhányan új perifériákat akarnak venni, és egyelőre még dolgozunk a csomagokon; ha az ember elmegy a boltba, szeretné, ha az újonnan vásárolt eszköz mellett lenne a játék lemeze is.

Hány dal lesz a lemezen?

Erre jelen pillanatban nem válaszolhatok. Helyénvaló a kérdés, sokszor megkapjuk, de a választ egyelőre még későbbre tartogatjuk.

Ha valaki például Xbox 360-ra vett számokat, átviheti azokat PlayStation 4-re, vagy az átvitel csak konzolcsaládokon belül lehetséges?

A hardvergyártókkal dolgozunk azon, hogy megoldjuk a konzolcsaládon belüli átvitelt, és beszélgetéseket folytatunk a cross-platform átvitelről is, de ez nagyon bonyolult. Üzleti szempontok, a gyártók alapelvei is közrejátszanak benne. Ezt közvetlenül a Microsofttól és a Sonytól lenne érdemes megkérdezni. A Harmonix csak a szoftvert fejleszti, nekünk az ő szabályaikhoz kell igazodni, ami nem jelenti, hogy nem próbálhatunk meg együtt kitalálni valamit, de jelenleg nem vagyunk abban a helyzetben, hogy támogassuk a különböző márkák közti DLC-átvitelt.

Mit gondoltok, a jövőben, ha a Rock Band 4 sikeres lesz (és biztos vagyok benne, hogy az lesz), lehet PC-s változat? Más platformok esetleg?

Ha úgy gondoljuk, elég embert érdekel más platformokon, nyitottak leszünk eziránt, de jelenleg úgy érezzük, a Rock Band jövőjét Xbox One-on és PlayStation 4-en tudjuk megalapozni.

A Rock Band 4 az év végén jelenik meg, a fejlesztők júniusban még többet osztanak meg velünk. Várjátok már?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)