Hirdetés

Rise of Nations Extended Edition teszt - Veni, vidi, vici!

|

Az Age of Mythology után a Rise of Nations is megújult a Microsoft jóvoltából. Öröm vagy áldás? Pár bekezdés múlva kiderül.

Hirdetés

Bő 11 évvel ezelőtt még minden magára valamit is adó játékos gépén megtalálható volt valamiféle valósidejű stratégiai játék. Az teljesen mindegy volt, hogy zöldben pompázó űrkristályokért, csengő aranytallérokért vagy termékeny földekért ment a harc, a lényeg az volt, hogy legyőzzük a rivális hadurakat. A Rise of Nations iskolapéldája volt annak, hogyan kell olyan játékot készíteni, amely hónapokra leköti a játékosokat, és még egy évtizeddel a megjelenése után is akkora értéket képvisel, hogy megéri felújítani.

Puskalövés nélkül

Nem véletlenül utaltam arra korábban, hogy ez volt minden idők egyik legösszetettebb RTS-e, hiszen azon kevés valósidejű játékok közé tartozott, amelyekben megvalósíthattuk világhódító terveinket úgy is, hogy közben nem kellett őrült sebességgel hatalmas hódító hadseregeket felépíteni és átgázolni szomszédainkon. A területfoglalást sokkal agyafúrtabb módon is meg lehetett oldani, elégnek bizonyult okosan tologatni birodalmunk határait, és máris miénk volt a győzelem. A mesterséges intelligencia is jól teszi a dolgát, számtalan helyzetben okozott kellemetlen meglepetéseket a védtelenül hagyott települések megtámadásával. Kicsit zavart viszont, hogy szinte soha nem mérte fel a túlerő nagyságát, ész nélkül nekirontott a tüzérséggel megerősített hadseregemnek magányos gyalogosaival.

A változások kora

Maga az alapjáték nem sokat változott, főként, ha az egyjátékos részt nézzük. 18 nemzet öt különböző korban indulhat hódító hadjáratba. Meghódíthatjuk Indiát Nagy Sándor makedón harcosaival, eltiporhatjuk a felvilágosult Európa koronás főit Napóleon francia seregeivel, felfedezhetjük és leigázhatjuk az Újvilágot, felmelegíthetjük a hidegháborút, de akár az egész világgal is szembeszállhatunk. Az Extended Editionben az egyik legszembetűnőbb változás a HD-grafika jelenti, 1980×1200-as felbontásban élvezhetjük a csatákat új textúrákkal és egész képernyős élsimítással. Ez persze nem jelenti azt, hogy hirtelen ez lesz a grafikai csúcs, de bőven elég ahhoz, hogy minőségi megjelenésekhez szokott szemünk ne kapjon sokkot a 2003-as grafikai megoldásoktól. Az igazi megmérettetést a multi rész fogja jelenteni, mely megkapta a steames támogatást (ranked matches); lesznek remekbe szabott acsik, cserélhető kártyák és persze az elmaradhatatlan Twitch TV-támogatás is.

Hódítás kis bukkanókkal

A Skybox eddig már két klasszikus RTS-t is felújított, szóval nem lehet rájuk azt mondani, hogy kezdők lennének, de ettől függetlenül figyelemreméltóan csúnya hibákat képesek a játékban felejteni. Nagyon sokszor fagy a játék, a panaszok gombamód szaporodnak a fórumon. Nem kétlem, hogy a fejlesztők idővel kijavítják ezeket a hibákat, de egy tizenegy éves újrafeldolgozásnál kicsit érzékeny az ember ezekre a hibákra. Ráadásul még elég rendesen meg is kérik az árát a játéknak, a Rise of Nations (a Thrones and Patriots kiegészítővel együtt) 20 euróba (~6300 forintba) kerül a Steamen, ami azért nem kevés, főként ha figyelembe vesszük a steames akciók arcpirítóan alacsony árait.

A hibák ellenére (illetve bízva abban, hogy ezeket belátható időn belül javítják) ajánlom a játékot azoknak, akik szeretik ezt a stílust, és nem félnek egy kis retrótól annak érdekében, hogy emlékezetes élményt szerezzenek maguknak ebben a zseniális stratégiai játékban.

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)