Miután minden erejével a veterán játékosok visszacsábításán fáradozott, a Trion Worlds végül ingyenesen játszhatóvá tette a Riftet, de nem azért, hogy a játékosokból a lehető legtöbb pénzt csikarja ki.
„Utálom a 'monetizálás' szót. 'Monetizáljuk a játékosainkat!' Ők emberek, akik azért játszanak a játékkal, mert szórakozni akarnak, nem kicseszett ATM automaták,” - nyilatkozta Simon Ffinch a PCGamesN-nek adott interjújában. „Egyáltalán nem tetszik ez a hozzáállás, és az üzleti világban nem lehet nem tapasztalni az ilyet. A fejlesztőcsapatunk aktívan harcol ezellen.”
„Úgy értem hé, szeretnék egy munkát, szeretnék elég pénzt a jelzálogom kifizetéséhez, a családom etetéséhez, és szeretek játékot csinálni, szeretném továbbra is ezt végezni. Természetesen szeretném, ha az emberek vennének ezt-azt, de nem akarom, hogy úgy érezzék, emiattt akarjuk, hogy a Rifttel játsszanak.”
Ffinch elmondta, hogy büszke a fejlesztőcsapat eredményeire, ők maguk is szeretnek névtelenül játszani csak a móka kedvéért. Meg persze azért, hogy értékes visszajelzést kapjanak két „húzzámáinnen, noob” között.
„Hallom a száraz visszajelzéseket, annyi szent, így tudom, hogy a játékosok mit szeretnek és mit nem. Nem veszem magamra. Néha csendben figyelek, ügyelve arra, hogy ne fedjem fel kilétem, aztán megbeszéljük a hallottakat a csapattal.”
A Rift is azon MMO-k közé tartozik, melyeknek jót tett az előfizetős modell elhagyása: „Ebbe az irányba tart az ipar, ezt akarták a játékosaink, mi pedig csak szerettük volna eltávolítani a gátat, hogy bárki játszhasson, remélve, hogy ha szeretik amit csinálhatnak, ha úgy gondolják, ez egy jó játék, vesznek egy kalapot.”
És az elkerülhetetlen kérdés: ti vettetek már kalapot a Riftben?