Hirdetés

MMO-s „ultimátum”

|

Richard Garriott szerint az MMORPG piac borzasztóan stagnál és szörnyütögetéssel és „adatbázis-kezeléssel” traktálja a játékosokat igazi játékmenet helyett. És hogy miért pont neki kell beleszólnia? Hát ha valaki, akkor Mr Garriott igazán ért hozzá, hiszen tíz évvel ezelőtt ő készítette a legelső igazi grafikus MMORPG-t, az Ultima Online-t…

Hirdetés

Garriott szerint, aki jelenleg az NCsoft-nál dolgozik és hamarosan piacra dobja a Tabula Rasa című sci-fi témájú MMORPG-jét, a játékdesignerek állandóan „körben futnak", mert amikor egy új technológiát kifejlesztenek, amelyben ott a lehetőség, hogy teljesen új játékelemeket dolgozzanak ki belőle, akkor épp ellenkezőleg: egy még egyszerűbb modellhez térnek vissza. „A játék designerek számára csak a „wow factor" fontos és nem a játékmenet újításai." Garriott itt finom szójátékkal utal csak a World of Warcraftra, hiszen a „wow" eredeti jelentése ugye a rácsodálkozás, elámulás...

„Az Ultima Online-om óta nincs semmi újítás!"

Garriott Ultima Online nevű MMO-ja tíz évvel ezelőtt jelent meg, és az Ultima játékainak MMO-s változata volt. Az Everquest később jelent meg, de lényegében ugyanazt a modellt képviselte. Garriott szerinte a két híres MMORPG óta SEMMI jelentősebb változás sem érte a piacot. A harcrendszer, a karakterfejlődés, a küldetések változatossága és a mesterséges intelligencia színvonala mind-mind megrekedtek a múltban...

„Adatbázis-kezelés, semmi több!"

Garriott a manapság működő MMORPG-ket adatbázis-kezelő szoftverekhez hasonlított, ahol mindenki csak a tulajdonságait nézi, folyton azt figyelve, hogy mikor lesz 1%-al erősebb.
Ennek eléréshez pedig állandóan önismétlő, unalmas, repetitív küldetéseket kell végrehajtani, amelyekhez a fejlesztők nagyon nehézkesen próbálnak érdekes küldetéseket eszkábálni.
Mivel a fejlesztők úgy gondolják, hogy az igazi emberek játéka úgyis érdekesebb, ezért az MMO-kban lévő szörnyek mesterséges intelligenciája rendkívül kezdetleges.

Igazi „tabula rasa"?

A „tabula rasa" latinul tulajdonképpen a magyar „tiszta lappal való indulás" megfelelője, ezért Garriott azt állítja, hogy bár saját játéka koránt sem tökéletes, de igyekezett olyan MMORPG-t elkészíteni, amely új utat mutathat a jövő MMO-jainak. A játékosnak például időnként morális választások között kell őrlődnie, ami ahhoz képest, hogy (Garriott szerint legalábbis) az „eddigi MMO-knak szinte nem is volt sztorija" tényleg jelentős fejlődésnek tűnik. Hasonlóan innovatívabb lesz a harcrendszer, amely során a játékosnak irányítási pontokat kell birtokba vennie.
Garriott neve sokat nyomhat a latban, hiszen a Sony és az NCsoft új szerződésében a cég PS3-ra is fog MMO-kat készíteni.

Tiszta, de jó lap?

Bár Garriott véleményével sok szempontból egyetértek, de hogy teljesen őszinte legyek, nekem eddig - amennyit a Tabula Rasa-ból láttam - nem tudta bebizonyítani, hogy ez a sci-fi TPS MMO az innovációk csúcsa... Hangulatában, játékmenetében meglehetősen száraz és unalmas, és a mesterséges intelligenciától sem láttam semmi extrát. Ettől függetlenül Mr Garriott meglátásai érdekesek és csak remélhetjük, hogy a jövő MMORPG-jeiben figyelembe veszik majd őket...

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)