Elég döcögősnek mondható a Dying Light 2 Stay Human fejlesztési, hiszen a játék már 2018-ban leleplezésre került, de a megjelenése több alkalommal is el lett tolva.
Szeptemberben derült ki, hogy a korábbi tervekkel ellentétben idén már nem jelenik meg a Techland kalandja, és nagyvonalakban az is kiderült, miért van ez így, de nemrég picit részletesebb magyarázat érkezett.
A játék vezető tervezője, Tymon Smektała egy interjúban igyekezett tisztázni a helyzetet, és azt, hogy miért volt szükség egy újabb csúsztatásra.
"Duplán leellenőrzünk mindent a játékban. A Dying Light 2 tele van komplex, egymást metsző rendszerekkel, amelyeket többszáz ember készített - a fejlesztés egy pontján ezek mind passzolnak egymáshoz, és elkezdenek együtt dolgozni, de aztán felfedezel olyan szélsőséges eseteket, amikor talán mégsem, és ki akarod javítani ezeket. Ezek általában egyszerű javítások, de biztosra akarsz menni, hogy a lehető legtöbb ilyet leteszteld és elkapd. Ez a két extra hónap pont erre lesz rászánva. És talán egy-két easter egget is becsempészünk..."
A karakterfejlődés kapcsán is vannak kihívások Smektała szerint, hiszen az első részben sok órán keresztül fejlődtünk, a Dying Light 2-ben pedig gyakorlatilag elölről kell kezdenünk az egészet. Ha hihetünk a fejlesztőnek, akkor a folytatásban minden egyes képesség komoly hatással lehet a játékra. Még a csáklya sem olyan lesz, mint az első részben volt, hanem leginkább Tarzan köteléhez hasonlít majd, ami a gyakorlatban azt jelentheti, hogy picit realisztikusabb lengedezésre van kilátás.
Ha nem történik újabb csúszás, akkor a Dying Light 2 Stay Human 2022. február 4-én fut be PC-re és egy csomó konzolra.