Hirdetés

Apex Legends - a Respawn bocsánatot kér a méregdrága skinek miatt

|

A Respawn csapata elismerte, hogy az Iron Crown Collection körüli üzleti döntések nem voltak túl megfontoltak.

Hirdetés

Az ingyenesen játszható játékok népszerűsödésével egyre körülményesebb lett a monetizáció kérdése, hiszen egy fejlesztő sem akarja elvenni azok kedvét, akik nem fektetnek pénzt a játékba, viszont mint minden hosszútávú szolgáltatásra épülő üzlet esetében, valamiből ezeknek a játékoknak is meg kell élnie. A legtöbb fejlesztő ilyenkor a kozmetikai jellegű tárgyakat tesz csak fizetőssé, de ahogy az Apex Legends példájából is látszik, hogy nem árt azért a realitások talaján maradni, mielőtt magunkra haragítjuk azokat, akikből élni szeretnénk.

Hirdetés

Néhány nappal ezelőtt hivatalosan is kezdetét vette az Iron Crown nevű esemény, amely a kísérleti jellegű szóló mód mellett behozta az Iron Crown Collectiont is, amely új Heirloom (tehát a Legendary-nál is értékesebb) tárgyakat és skineket tesz elérhetővé. Ez önmagában nagyon jól hangzik, de a Respawn eléggé pofátlan összegeket kért el olyan itemekért, amiket máshogy nem lehetett megszerezni, ez pedig érthető módon heves reakciót váltott ki a közösségből.

Szerencsére úgy tűnik, hogy most a csapat is felismerte a hibát és a játék producere, Drew McCoy egy blogbejegyzésben kért bocsánatot a közösségtől:

"Megjelenéskor ígéretet tettünk magunknak, hogy csak olyan monetizációt fogunk bevezetni, ami fair és tiszteletben tartja azt, hogy a játékosok hogyan akarják felhasználni a pénzüket és az idejüket. Az egyik elsődleges prioritásunk az volt, hogy világszínvonalú battle royale játékot fejlesszünk, mind minőségében, mind pedig pénzügyi szempontból. Az Iron Crown eseménnyel megszegtünk az ígéretünket azzal, hogy csak Apex Packokon keresztül tettünk elérhetővé több olyan skint, amelyek szerintetek a valaha készült legjobbak közé tartoznak."

A csapat emellett megígérte, hogy az Iron Crown tárgyakat Apex érmékért cserébe is megvehetjük majd, illetve a jövőben alaposabban át fogják gondolni, hogy a skineket milyen módon érhetik majd el a játékosok.

Ez a történet végül valamelyest jóra fordult, de ebből is jól látszik, hogy a free-to-play üzleti modell még mindig nagy kihívást jelent az ipar számára. Sokáig úgy tűnt, hogy a mikrotranzakciók kozmetikai elemekre korlátozása egyensúlyt teremt a fairplay és a profit között, de könnyen lehet, hogy újabb ötletre lesz szükség ahhoz, hogy fenntartható maradjon a modell.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)