Bevallom, lemaradtam. Túl későn jutottam oda, hogy a Resident Evil 4 kiegészítőjét végig tudjam vinni, van erre mindenféle jó kifogásom (túlterheltség), de az senkit sem érdekel. Így viszont elolvastam, miket ír a sajtó a Separate Waysről, miután végigjátszottam a játékot, és be kell vallanom, nem feltétlenül értek egyet a sok dicsérő szóval.
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy némileg eltér az ízlésem a fősodortól, pedig abszolút régivonalas Resident Evil rajongónak tartom magam, de nekem a Resident Evil Village: Winters' Expansion DLC volt a legnagyobb mellékvágányos élményem az utóbbi években, abszolút újszerűnek és izgalmasnak hatott minden eleme, ügyesen feküdt rá a főjátékra. Igaz, a jó történetvezetés a Separate Waysről is elmondható, de egyáltalán nem éreztem átütőnek, pedig látszik, hogy az alkotók sokkal jobban odafigyeltek erre, mint az eredeti játékban még PlayStation 2-n (GameCube-on még nem volt elérhető ez, csak a portolásnál készült el).
Közeli helyeken, hulladombokon-hegyeken
Leon és Ada Wong héjanásza nekem kicsit mindig a Resident Evil univerzum Boba Fettje volt, túlságosan keveset láttunk belőle ahhoz, hogy értelmezhető legyen az iránta való rajongás, de azért csak kap saját történetet, még ha amúgy ebben a két főszereplő szinte alig találkozik.
Ugyanakkor értelmet nyer az a kérdés, hogy mit keres Ada éppen ott, ahol Leon próbálja megmenteni a parazitákkal fertőzött "zombiktól" az amerikai elnök lányát. Jobban megismerjük Wesker indítékait, Luis szerepét, karakterét, persze senki ne várjon mély karakterábrázolást, hosszas párbeszédeket, de érdekes látni, hogyan folyik párhuzamosan a cselekmény ott, ahol éppen a Resident Evil 4 főszereplője éppen nincs jelen. Ez az adalék ügyesen szerkesztett, jól felépített, és 6-7 órás hossza előtt is kénytelen vagyok fejet hajtani. Alig 3500 forintért egy ekkora kiegészítő teljesen korrekt ár-érték arány, de ezzel együtt maga a játékmenet nem ejtett annyira rabul, mint a főjáték esetében.
Ugyanúgy van akció, fejtörő, QTE és gyors reakciókat igénylő kihívás, fejezetekre bontott cselekmény, de valahogy olyan, mintha (nagyrészt) az eredeti helyszíneken rohannánk végig újra, más megközelítésben, de végső soron magunkat ismételve. Nem is lehetne ez másképp, ha az ember egy új történetszálat akar vezetni a már jól ismert történetfolyamban, aggyal fel is fogom, hogy ennek pont ez a lényege, de talán azért, mert kevésbé éreztem a túlélő-horror érzést az egészben, kevésbé ragadott magával a kaland. Technikailag, vizuálisan, hangok terén abszolút a fő játék szintjét hozza a DLC, át is emelve annak minden megújított játékelemét, ennek okán igen nehezen érthető, hogy mégis mit nem szerettem rajta, de leginkább úgy tudnám megfogalmazni, hogy a Winters' Expansion olyan meglepetéseket, egyedi élményt tudott nyújtani, amit talán alaptalanul reméltem most is.
Fordítsd Ada a másik orcádat is
Ha játszottál az eredeti Separate Ways DLC-vel, akkor értelemszerűen egészen új játékot fogsz látni most, ez mindenképpen becsülendő (főleg, mivel az eredeti üres, lelketlen darálás volt), de ha a remake-hez képest valami új, magával ragadó élményt remélsz, akkor csalódhatsz, mint én. Ettől még a Capcomot nem érheti érdemi kritika, ez pusztán szubjektív élmény, mivel a játék korrekt áron nyújt mindent, ami az alapjátékban benne van, hozzáad a történethez, és óvatosan ugyan, de csempész bele még extra játékmechanikákat a már ismert terepen is - főképp Ada motoros csáklyájára gondolok itt.
Ezzel együtt nagyon jó kérdés, hogy a sorra érkező remake-ek mellett lehet-e még új életet lehelni a szériába, a VII. résznél és még a Village kiegészítőjénél is remekül sikerült ez, én maximálisan bizakodó vagyok.