Immár több mint húsz éve, 1998. január 21-én rajtolt el a Resident Evil 2, az évforduló kapcsán pedig sokan üzentek a játék rendezőjének, a jelenleg a Platinum Games csapatát irányító Hideki Kamiyának. A dizájner ennek kapcsán megosztott néhány érdekes, sőt, helyenként sokkoló sztorit a túlélő-horror készítéséről.
Kamiya például elárulta, hogy már az is meglepő volt, mi alapján választotta őt a második rész rendezőjének a sorozat megálmodója, Mikami Shinji.
"Nem sokkal az után, hogy a RE1 fejlesztése befejeződött, Mikami behívott egy tárgyalóterembe és megkérdezte, hogy szeretném-e megrendezni a Resident Evil 2-t. (...) Nem voltam benne biztos, hogy elég jó vagyok-e a feladathoz. De azért kezdtem el dolgozni az iparágban, hogy rendező legyek, úgyhogy elfogadtam a kihívást és igent mondtam. (...) Nem tudom, miért engem választott annyi ember közül Mikami, de emlékszem, hogy nem sokkal az után, hogy a vállalathoz kerültem, meghívott egy italra és ezt mondta: »Te vagy sötét ló a frissen felvettek között. Vagy hatalmasat fogsz bukni, vagy nagy sikereket érsz el.« Ez után sokáig dolgoztam Mikami alatt és valószínűleg sok fejfájást okoztam neki a pimaszságommal, de szeretném azt gondolni, hogy legalább részben megfeleltem az elvárásainak"
- írta Kamiya.
A Mikami által vázolt két lehetőségről végül tulajdonképpen mindkettő megvalósult, mikor Kamiyáéknak újra kellett kezdeniük a játékot, erre így emlékezett a Resident Evil 2 rendezője:
"A RE 2 volt az első játék, amit rendeztem, így különleges helye van az emlékeim között. Akkor csak 25 voltam, úgyhogy nem volt sok tapasztalatom és annyira lefoglalt a rendezőség, hogy évezni nem igazán tudtam a munkámat. Sok rossz döntést is hoztam, amint azt biztosan tudjátok, egyszer újra is kellett kezdenünk az elejétől (a kidobott verzióból lett később a Resident Evil 1.5). Szerencsére Mikami és a forgatókönyvíró Sugimura Noboru és még sokan mások a segítségemre siettek, úgyhogy biztonságban befejezhettük a projektet, mielőtt a nagyvilágnak bemutattuk volna. Sugimura akár az apám is lehetett volna és mikor ránézett a RE 1.5-re a fejlesztés korai szakaszában, ő volt az egyik, aki azt tanácsolta, kezdjem újra és a bátorságot is megadta, hogy ezt meg is tegyük."
"Ezután bezárkóztunk különböző tárgyalótermekbe heteken keresztül és kiabáltunk egymással olykor (mindig?), aztán munka után együtt mentünk el néhány italra (meg még egy kicsit kiabálni), mielőtt befejeztük a forgatókönyvet. Nem tudtam, hogyan kell forgatókönyvet írni, úgyhogy csak az ifjonti hév vitt előre, Sugimura pedig sosem félt ellentmondani nekem, ami hatalmas segítség volt. Rengeteget tanultam tőle, amit aztán a DMC, a Viewtful Joe, vagy az Okami forgatókönyveinél is alkalmaztam"
- emlékezett vissza.
Ezek mellett arról is írt, mi mindenben volt újító a Resident Evil 2.
"Ez volt az első alkalom, hogy a Camcom angol szinkront vett fel a tengerentúlon, szóval út közben jöttünk rá dolgokra. Ekkor mentem először külföldre dolgozni. Élénken emlékszem, mikor az leső napon megérkeztünk a stúdióba Kanadában, a tolmácsunk hirtelen azt mondta, »Megfájdult a hasam, úgyhogy visszamegyek a szállodába.« Úgyhogy nekem kellett levezetnek a szinkronmunkát aznap tört angollal és mutogatással."
"A felvétel közben találtam ki Sugimura jóváhagyása nélkül Claire mondatát: »Meg kell találnom téged, Chris!« és mivel akkor már dolgozott a Code Veronica történetét, kiabált velem, mert az egész forgatókönyvet át kellett írnia emiatt az egy sor miatt. De mivel ilyen fiatal voltam, nem féltem semmitől és komoly célokat tűztem ki magam elé, például meggondolatlanul kitaláltam a zapping rendszert, ami miatt hirtelen két lemezre kellett tennünk a játékot egy helyett a fejlesztés végső szakaszában."
De amint kiemelte, nem maradt következmények nélkül ez a megfeszített munka.
"Hogy elmeneküljek a munka miatti feszültségtől, minden este brandyt ittam jéggel, aztán másnaposan érkeztem meg az irodába, ahol az ebédszünetben aludtam valamelyik üres tárgyalóteremben. Oh, milyen fiatal voltam!"