Az UT 2004 modból végül önálló játékká cseperedett Red Orchestra: Ostfront 41-45 sikere láttán nem csoda, hogy a Tripwire Interactive nem hagyja elkallódni a jól bejáratott nevet. Ami azt illeti valószínűleg a II. vh-s szimulátor-FPS rajongók mellett őket is érzékeny szálak köthetik a RO-hoz, hiszen annak idején ezzel a munkájukkal nyerték meg az akkor az NVIDIA által szponzorált "Make Something Unreal" modderbajnokságot.
A Tripwire így robbant be a köztudatba, s nem mellesleg a pénznyeremény mellé először UnrealEngine 2, majd később UnrealEngine 3 licenc is ütötte a markukat. Miután a Red Orchestra: Ostfront 41-45 kereskedelmi forgalomba is megjelent (via Steam), egy másik modnak indult játékot is összehoztak, ami nevesítve a kooperatív zombihentelő Killing Floor (Steamen már előrendelhető). Ez azonban még mindig a 2.5-ös verziószámú, erősen modifikált UnrealEmgine-t használja, így az Epic harmadik generációs motorjának az ottani sorsa igencsak kérdőjeles volt. Mostanáig.
A Tripwire nagy meglepetésére a májusi PC Gamer megtörve a csendet idő előtt leközölte az UnrealEngine 3-al hajtott Red Orchestra: Heroes of Stalingrad képeit egy kis irománnyal mellékelve. Innen már nem volt visszaút, s a hivatalos bejelentés tegnap a készítők fórumán is megjelent. E szerint a RO: Heroes of Stalingrad (meglepő mód) a komplett sztálingrádi vérfürdőt dolgozza majd fel 1942 júliusától 1943 februárjáig. Ebből már sejteni lehet, hogy a multira termett első rész után most komplett egyjátékos mód is kerül a csomagba. Mi több, ezt akár kooperatív módban is tolhatjuk, és a második világháborús FPS játékok történelmében először a német oldal is saját single player kampányt kap. A köztudottan a játékosok észrevételeit meghallgatva dolgozó Tripwire számos új, eddig tisztázatlan fícsört épített a Red Orchestra: Heroes of Stalingrad -ba, megtartva az előd védjegyéül szolgáló történelmi hitelességet és háborús szimulációt. A szükségszerű bejelentés sajnos se a megjelenés várható időpontját, se pedig a támogatott platformokat nem említi. Ám aki eddigi is töretlenül túrta az Internetet a „Red Orchestra 2" infómorzsái után tudja, hogy a fejlesztők korábban FPS-ben otthonosan mozgó munkatársat kerestek maguk mellé, UnrealEngine 3-as, valamint PC-s és konzolos ismeretekkel. A Red Orchestra: Heroes of Stalingrad készülő oldalán fellelhető artwork mellett jelenleg nem rendelkezünk egyéb képanyaggal, de a Tripwire mostantól folyamatos tájékoztatást ígér a játékról.