A Red Faction legelsÅ‘ része annak idején kellemes meglepetés volt az FPS-ek piacán: tipikus low budget B-kategóriájú alkotás, ám a jobbak közül való, kicsit olyan, mint a Blade elsÅ‘ része a filmvilágban. A játék szép sikert aratott, olyannyira, hogy folytatás is készült belÅ‘le, azonban ez a második epizód inkább a „jaj, hát köszönjük, de igazán nem kellett volna! (izé, melyik kukába is hajÃtsam ki?)"-szÃnvonalat képviselte. Mulatságos adalék, hogy a Red Faction annak idején Nokia N-Gage-re is elkészült és nem más, mint a „hÃres" John Romero munkájának „gyümölcse" volt ez a (szintén elég vacak) konverzió.
A THQ sokáig jegelte a folytatást, azonban most úgy döntött, mégis elÅ‘rángatja a sufniból a porosodó licencet és továbbra is a Volitiont bÃzza meg a Red Faction: Guerilla cÃmmel ellátott harmadik rész fejlesztésével.
Váltsunk nézetet!
A Red Faction folytatása ezúttal nem FPS, hanem TPS nézetben játszódik majd, a készÃtÅ‘k ugyanis úgy gondolták (lássuk be: jogosan...), hogy nagyon nem need egy újabb sci-fi FPS.
A nézetváltás egyébként nem csak azt jelenti, hogy szimplán külső szemszögből nézhetjük, ahogy rohangászunk, hanem a Volition is a Gears of War-féle fedezékbe vonulós, onnan lövöldözős megoldást használja fel majd.
Másik változtatás, hogy nem szűk folyosókon kell majd kolbászolnunk, hanem egy nyitott játékmenetet biztosÃtó, hatalmas, szabad világban, amely azért szerencsére továbbra is a Mars felszÃne. A Guerilla tehát kicsit a STALKER-re emlékeztet: hasonlóképpen vehetjük majd fel és teljesÃthetjük a különbözÅ‘ küldetéseket, amelyekben a lerombolható környezet is nagy szerepet kap.
Rontom-bontom
Bizony-bizony: az épületeket továbbra is a földdel egyenlÅ‘vé tehetjük, ám ezt most nem csak random, össze-vissza művelhetjük, hanem a különbözÅ‘ NPC-k megbÃzásából. A Marson lévÅ‘ tákolmányok között barakkokat, hangárokat, parancsnoki házakat károsÃthatunk, vagy robbanthatunk fel végérvényesen különbözÅ‘ gránátokkal, bombákkal, pokolgépekkel. A készÃtÅ‘k állÃtólag olyan szinten figyeltek az épületek realisztikus viselkedésére rombolás közben, hogy amikor az egyik fejlesztÅ‘ egy nem igazán szilárdan kidolgozott házat helyezett le a földre az editor segÃtségével, akkor a frissen készült épÃtmény összeomlott. Ennek a lelkesÃtÅ‘ nyilatkozatnak némiképpen ellentmond pár újságÃró állÃtása, akik már látták a játékot egy THQ-s bemutatón és szerintük csak az épületek egy része károsodik látványosan és reálisan, a többi szkripelt és átlagos módon adja át magát az enyészetnek. Reméljük, csak arról van szó, hogy erÅ‘sen béta verzióval van dolgunk...
Na jól van apóca, told el a dömpered innen!
Ahogy az manapság a legtöbb trendi TPS-nél megszokottá válik, itt is irányÃthatunk idÅ‘nként különbözÅ‘ járműveket, ezek pedig a marsi bányatelephez passzolni fognak majd: különbözÅ‘ dömperek, dzsipek, teherautók és szemétszállÃtó kocsik volánja mögé ülhetünk. KülönbözÅ‘ konvojokkal is találkozhatunk majd, vezetÅ‘iktÅ‘l pedig küldetéseket is kapunk.
A játék sztorija egyébként még elég vázlatosan ismert csak: az elÅ‘zÅ‘ részek lázadói kormányt alapÃtottak, ez azonban velejéig romlottá vált, és neked, egy csalódott bányásznak kell újabb forradalmat indÃtanod a korrupció és embertelen munkakörülmények ellen. Reméljük, a Volition tényleg komolyan gondolja ezt a „forradalmat"...