Hirdetés

Reagáltak a Cyberpunk 2077 minőségellenőrei az őket ért vádakra

|

Most akkor a CD Projekt RED, vagy a Quantic Lab tehet a játék problémáiról?

Hirdetés

Az azóta megjelent javítások ugyan egész szépen kipofozták, a Cyberpunk 2077 rajtja a gaming történetének egyik legcsúfosabb sztorija lett, s egyben nagykönyvi példa arra, hogyan ne dobjunk piacra egy egekig hype-olt AAA-címet.

A közelmúltban azonban egy szivárogtató eljuttatott egy 75 oldalas dokumentumot az Upper Echelon Gaming YouTube-csatornához, amely arról árulkodott, hogy valójában nem, vagy nem teljesen a fejlesztő CD Projekt Red, hanem egy külsős minőségellenőr csapat, a román Quantic Lab (QL) tehetett a játék állapotáról.

Hirdetés

Az anyagból készült videó szerint a Quantic egyebek mellett hazudott az állománya létszámáról és szakmai tapasztalatáról, s nem tudott megbirkózni a kihívással, ezért sokkal kevesebb és kevésbé jelentős bugról számolt be a CDPR-nek, mint kellett volna. A QL azóta a Forbes-nak küldött állásfoglalásában reagált a sztorira, lényegében tagadva az értesülést.

A levél leírja, hogy a csapatot 2006-ban alapították, jelenleg három irodájuk, több mint 400 alkalmazottjuk és 60 aktív ügyfelük van, s 200-nál is több projektet támogatnak évente. A Quantic Lab szerint az Upper Echelon Gaming videója "téves állításokat" tartalmaz, és nem ad megfelelő képet arról, hogy miként is zajlik egy játék tesztelése.

"Minden megállapodásunk bizalmas, de általában véve a globális kiadók több külsős minőségellenőrző céggel dolgoznak együtt, és nem csak egytől függenek, a legtöbb esetben a fejlesztői szintű belső QA erőforrások mellett. Minden általunk vállalt projekt egyedi a követelmények tekintetében. A projekt irányát a valós idejű igényeknek megfelelően egyeztetjük és módosítjuk az ügyfeleinkkel."

- áll a Quantic Lab nyilatkozatában. Magyarán a csapat nem reagált részletesen a vádakra, de eleve tagadják, hogy csupán az ő tesztelőik lelkén száradnának a Cyberpunk 2077 minőségi problémái, mivel nem csak ők ellenőrizték a játékot. Ezzel cseng össze a Michael, azaz a LegacyKillaHD nevű szivárogtató értesülése is, aki szintén nem osztja, hogy a QL volt a ludas a sztoriban.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Ő egy egész Twitter-threadet szentelt a történetnek, melyben lényegében azt írta, hogy egy belsős forrása szerint a CD Projekt RED mindig is tudott a bugokról, mivel a fontosabb és technikai aspektussal bíró részeket eleve házon belül tesztelték, a Quantic Lab szerepe pedig minimális volt a folyamatokban.

"Bármit, ami beérkezik, a belső minőségbiztosítás, a gyártás és a fejlesztők is átvizsgálják. Nem mintha idióták lennénk, és órákat töltenénk nyilvánvalóan rossz hibákkal. […] Az, hogy a vezetőség nem tud [a hibákról/problémákról], nevetséges... Tudták, mindenki tudott róluk. Egész nap, minden nap játszottak a játékkal."

- olvasható az egyik tweetben. Hogy mi zajlott a színfalak mögött, azt persze jó eséllyel sosem fogjuk teljesen átlátni, de annyi bizonyos, hogy egy Cyberpunk 2077 kaliberű, hosszú éveken át készült projektnél valóban nem tűnik életszerűnek, hogy az egész folyamat egy füllentő beszállító miatt siklott félre. Annál is inkább, mert a megjelenés idején a CDPR több munkatársa is "kibeszélt", erőltetett tempójú fejlesztésről, a hibák szőnyeg alá söpréséről és siettetett megjelenésről számolva be.

 

 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)