Randy szerint sem a Crytek, sem az id nincs felkészülve a jelenlegi konzolgenerációra elég erősen. Pitchford állítása szerint a jelenleg piacon lévő konzolok még jó darabig meghatározóak lesznek, és aki nem fejleszt rájuk az biza bukást kockáztat erősen.
A Crytek szerinte elbaltázta a Crysis-t, mivel sikerült nekik olyan játékot alkotniuk, amellyel nagyon kevesen tudtak játszani, és nem találtak rá vevőt. A Crytek valóban arra hivatkozott, hogy a konzolport a hardver gyengesége miatt lehetetlen. Ennek ellenére az új cryengine már szépen fut, szóval talán ők felébredtek. Az id Software azért nem nyerő, mert ők sem folgalkoznak komolyan a konzolokkal, maradnak a PC-nél, mint fő platform. A RAGE esetében például még azt sem tudják hány DVD-re fér el, és hogy a Microsoft mit szól hozzá, ha például csak öt lemezre tudják majd felpakolni a játékot. A lényeg Pitchford szerint, hogy a konzolokat komolyan kell venni, és előtérbe helyezni, különben nagy bajok lesznek. Nekünk meg maradnak a gogyár portok...