Velem együtt sokak szemét szúrja az a trend, hogy teljes árú játékokban is megjelentek a mikrotranzakciók, aminek az utóbbi években több Ubisoft-játék is áldozatul esett. Nem lesz ez másképp a Rainbow Six Siege-ben sem, ahol az úgynevezett R6 Crediteket vásárolhatjuk majd meg.
Aki játszott a bétával, az tudhatja, hogy a játékban úgynevezett Renown-pontok gyűjtögetésével (amiből néhányat még a vesztes meccsekért is kapunk, de nyilván minél jobban teljesítünk, annál gyorsabban gyűlnek) oldhatunk fel új karaktereket és például kiegészítőket a fegyvereinkhez. Ezeknek a pontoknak a gyűjtését is felgyorsíthatjuk majd valódi pénz befizetésével, de lesznek olyan fegyver-skinek, amiket csak R6 creditekkel vásárolhatunk meg. A Ubisoft szerint viszont a csak valós pénzzel beszerezhető cuccok kizárólag a karakterünk kinézetére lesznek hatással, a Rainbow Six Siege játékmenetére nem.
A kiadó azt is elárulta, hogy a megjelenés utáni első évben négy DLC-csomagot terveznek kiadni, amik látszólag egy-egy nemzethez kapcsolódnak majd. Mindegyikben egy új pálya és két új játszható karakter (Operator) érkezik, akik új kütyükkel és fegyverekkel rendelkeznek majd. A Siege új helyszíneit és játékmódjait mindenki ingyen megkapja majd, az új karakterekért viszont vagy fizetnünk, vagy grindolnunk kell. Ugyan megszerezhetjük őket Renown-pontokkal is, ezekből viszont 25 ezer kell majd (persze a megjelenéskor meglévő operátorokat sokkal gyorsabban oldhatjuk fel), ami nem kevés, tekintve hogy a fejlesztők becslése szerint nagyjából egy órát kell játszanunk ezer pontért.
Ha szeretnénk, viszont kezelhetjük őket egyszerű DLC-ként, és 600 R6 kreditért (ami a legkisebb elérhető csomag belőlük és 5 dollárba fog kerülni) is megvehetünk egy-egy új karaktert. Amint az feljebb írtam, nem rajongok a teljes árú játékokban megjelenő mikrotranzakciókért, de mivel a Rainbow Six Siege-ben a megjelenés után érkező DLC-tartalmakat is feloldhatjuk fizetés nélkül, szerintem összességében egy egészen fair rendszert talált ki ezúttal a Ubisoft.
Ti mit gondoltok?