A legrosszabb dolog amit egy játékfejlesztő tehet, hogy úgy nyúl hozzá a játék valamelyik általánosan elfogadott aspektusához, hogy annak részleteit nem kommunikálja a játékosokkal. Ezért lett hatalmas felháborodás abból, hogy a Rainbow Six: Siege negyedik szezonjára a feje tetejére állították a matchmakinget.
Ha kicsit megkésve is, de a csapat végre összerakott egy részletes blogbejegyzést, amiben elmagyarázzák, hogy hogyan működik az új rendszer, és miért volt szükség a változtatásokra. Lényegében mindenkihez két számot rendelnek, az egyik a Skill, a másik pedig egy bizonytalansági változó. Minél többet játszik valaki, annál pontosabb képet alakít ki róla az algoritmus (vagyis csökken a bizonytalanság). Minél nagyobb a bizonytalanság, annál több pontot nyersz vagy veszítesz egy meccsel, hiszen az algoritmusnak fogalma sincs rólad, és megpróbál a lehető leggyorsabban a megfelelő szintre belőni.
Így fordulhat elő például, hogy egy barátoddal játszottok, mindketten Gold 3-ban vagytok, de egy vesztes meccs után te több pontot buksz, mint ő: az algoritmus a te esetedben még bizonytalan, ezért egy győzelem esetén is több pontot kapsz majd.
Mivel az egyes ligákhoz tartozó pontértékek is csökkentek (a Diamond például 6000 helyett már 3700 pontnál jár), a legtöbben azt hiszik, hogy sokkal többen kapják meg jogtalanul ezt az elismerért, de ez nem így van: egyszerűen átalakították a rendszert, így ezek a pontok gyakorlatilag teljesen mást jelentenek. A jelenleg Diamond ligás játékosok 80%-a az előző szezonban is elérte ezt a szintet, és most is csak a játékosok 0,5%-a Diamond
A teljes blogbejegyzést itt tudjátok elolvasni. Mindenképp érdemes rászánni egy kis időt, ha szeretnétek megérteni a matchmaking miértjeit.