Hirdetés

Rainbow Six: Siege - így dolgozták át a matchmaking rendszert

|

A Rainbow Six: Siege legutóbbi frissítése alaposan felforgatta a rangsorolt játékmódot, a Ubisoft pedig végre a játékosoknak is elmagyarázta, hogyan és miért változtattak egy rendszeren.

Hirdetés

A legrosszabb dolog amit egy játékfejlesztő tehet, hogy úgy nyúl hozzá a játék valamelyik általánosan elfogadott aspektusához, hogy annak részleteit nem kommunikálja a játékosokkal. Ezért lett hatalmas felháborodás abból, hogy a Rainbow Six: Siege negyedik szezonjára a feje tetejére állították a matchmakinget.

Ha kicsit megkésve is, de a csapat végre összerakott egy részletes blogbejegyzést, amiben elmagyarázzák, hogy hogyan működik az új rendszer, és miért volt szükség a változtatásokra. Lényegében mindenkihez két számot rendelnek, az egyik a Skill, a másik pedig egy bizonytalansági változó. Minél többet játszik valaki, annál pontosabb képet alakít ki róla az algoritmus (vagyis csökken a bizonytalanság). Minél nagyobb a bizonytalanság, annál több pontot nyersz vagy veszítesz egy meccsel, hiszen az algoritmusnak fogalma sincs rólad, és megpróbál a lehető leggyorsabban a megfelelő szintre belőni.

Így fordulhat elő például, hogy egy barátoddal játszottok, mindketten Gold 3-ban vagytok, de egy vesztes meccs után te több pontot buksz, mint ő: az algoritmus a te esetedben még bizonytalan, ezért egy győzelem esetén is több pontot kapsz majd.

Mivel az egyes ligákhoz tartozó pontértékek is csökkentek (a Diamond például 6000 helyett már 3700 pontnál jár), a legtöbben azt hiszik, hogy sokkal többen kapják meg jogtalanul ezt az elismerért, de ez nem így van: egyszerűen átalakították a rendszert, így ezek a pontok gyakorlatilag teljesen mást jelentenek. A jelenleg Diamond ligás játékosok 80%-a az előző szezonban is elérte ezt a szintet, és most is csak a játékosok 0,5%-a Diamond

A teljes blogbejegyzést itt tudjátok elolvasni. Mindenképp érdemes rászánni egy kis időt, ha szeretnétek megérteni a matchmaking miértjeit.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)