A legtöbb játékra igaz, hogy egy új kiegészítő sok új embert vonz be, ugyanakkor olyanok is szép számmal visszatérnek, akik hónapokkal ezelőtt abbahagyták azt. Ilyenkor ez a két tábor gyakran keveredik, és mindegy, hogy a Rainbow Six: Siege-ről vagy a Hearthstone-ről beszélünk, ez nem kifejezetten kedvez az újaknak.
Többek közt ez is az oka annak, hogy a Ubisoft átdolgozza a matchmakinget. Az új játékosok egy alacsonyabb MMR-ről indulnak majd, így elsősorban olyan játékosokat kapnak maguk ellen, akikkel egy szinten vannak. Ezt az MMR-t aztán szép lassan eltörlik, így felkerülnek arra a szintre, ahová valók.
Emellett átalakul a casual-ranked bontás is. Eddig a casual meccsek során is a kompetitív módban szerzett MMR-ünk alapján kaptunk ellenfeleket, ez azonban most megváltozik, és egy teljesen független ratinget vezetnek be a casual meccsekre, ami remélhetőleg élhetőbb összecsapásokhoz vezet majd.
Ezek a változások azért nem szerepeltek a korábban kiadott monstre patch notesban, mert azt a lokalizáció miatt már rég véglegesítették, erre a változtatásra pedig csak nemrég mondták rá az áment.