Az októberben érkező Rage az id Software első nagyobb játéka (a mobilos projektek most nem számítanak) a 2004-es Doom 3 óta. A poszt-apokaliptikus FPS a műfaj keretein túllépve szerepjátékos elemeket (küldetések, mellékküldetések, NPC-k, inventory, kereskedelem, fegyverfejlesztés, stb.) is tartalmaz, s akkor még nem is említettük négy keréken való száguldozás lehetőségét.
Egy FPS esetén kulcsfontosságú, hogy olyan ellenfeleket zúdítsanak a játékosok nyakába, akiket élvezet a túlvilágra küldeni, s ez alól a Rage sem lehet kivétel. Az id Software ennek érdekében a maga részéről a változatosságot nem csupán a különféle fosztogató klánok öltözködési szokásaira szűkítette, hanem az általuk preferált fegyverarzenált és harcmodort is ide érthetjük.
Rajtuk kívül még a pusztaságban szép számmal fellelhető mutánsok is igyekeznek majd borsot törni a játékosok orra alá, ám a legnagyobb kihívást kétségkívül a Hatóság tetőtől talpig páncélozott, a legmodernebb fegyvereket használó elit katonái jelentik majd.