Hirdetés

RACE 07: Official WTCC Game teszt

|

Az év szimulátora a RACE 07 személyében megérkezett hozzánk.

Hirdetés

Senkinek nem kell bemutatni a svéd illetőségű Simbin játékfejlesztő csapatát, akit egy kicsit is érdekelnek a valósághű autószimulátorok. Ők voltak azok, akik elkövették a GTR-t, majd annak folytatását, és elkészítették a Race nevű játékukat is, amely a túraautós világbajnokság hivatalos feldolgozása.

 

Elérkezett a folytatás ideje, amelynek megfelelően a Race következő epizódját vehetjük górcső alá. A srácok mindent megtettek, hogy feldobják a játékot. A továbbfejlesztett és végletekig kifinomult ISI grafikus motorhoz számos új autót, csapatot és szériát adtak hozzá. Így elérhető számunkra az 1987, 2006 és 2007 évi WTCC szezon, a Formula 3000 és Formula BMW-s open wheel szériák, a Radical, a Caterham 7 és a Mini.

Race '07 - 1. kp Race '07 - 2. kp

 

ÚJDONSÁGOK, AVAGY MITŐL LESZ MÉLTÓ FOLYTATÁS

 

A Simbines arcok nyilvánvalóan a fenti toldalékokat, illetve az egyedülálló vezetési tapasztalatokat emelik ki, mint a játék fő erősségeit és újdonságait. Közösségépítési és kommunikációs területen előrelépésnek könyvelhetjük el a World Leader Board, az Online Time Attack, valamint a Custom Champiosnhips módokat. Fontosnak tartják, hogy a játék segítségével igazi tehetségeket fedezhessenek fel, és természetesen arra is nagyon kíváncsiak, hogy ahol nem jelenik meg dobozos verzió, ott a Steam segítségével mennyien töltik le a programot. Az is egy fontos kérdés, hogy milyen területekre jut el így a Race 07, hiszen a Steam bárhonnan elérhető, ahol az internet ki van építve.

 

A játékban szereplő, összesen 32 pályát is természetesen tovább finomították. Javították az esetleges hibákat, és a grafikai részletesség is tovább mélyült. A több variácóval együtt tehát valóban számos aszfaltcsíkon mérhetjük össze tudásunkat a mesterséges intelligencia, valamint az online ellenfelekkel szemben. Az elején már felsorolt nyolc versenykategóriában tehetjük mindezt.

Race '07 - 3. kp Race '07 - 4. kp

A KEZDŐ SZIMULÁTOROSOKNAK SEM KELL AGGÓDNIUK

 

Miután elindítjuk a játékot, egyvalamit nem szabad szem elől téveszteni: ez egy szimuláció. Itt elsősorban olyan játékosok arathatják le a babérokat, akik ismerik a féket, és használni is tudják azt. Persze az EA is sok követ megmozgatott az NFS Pro Street esetében, hogy a szimulátorosokat is meghódíthassa, azért az mégiscsak jelentősen eltér ettől az irányzattól. (Nyilván azért nem mondom, mert az rossz lenne, sőt! Alig várom, hogy megjelenjen!) Nem szeretnék elijeszteni senkit, hiszen a Race 07-ben is vannak nehézségi fokozatok. Így a kezdő szimulátorosok is tudnak élvezetes versenyeket vívni, és a vezetési segítségek folyamatos kikapcsolásával újabb motivációkat szerezhetnek maguknak. Állítható az AI erőssége, az automata váltó, a kipörgésgátló és számos más kütyü. (Ezek részletes elemzésére nem térnék ki, hiszen szinte minden valamirevaló autószimulátorban megvannak.) Mindenki megtalálhatja a vezetési képességeinek és stílusának megfelelő beállításokat. Aztán, ha már jól megy, lehet további segítségektől is megszabadulni, és halomra előzni az online ellenfeleket.

 

ÓVATOSAN A PEDÁLOKKAL

 

Az aszfaltszaggató négykerekűek terelgetéséhez a billentyűzetet vagy akár az Xbox360 PC kompatibilis kontrollerét is használhatjuk. Az igazi fílinget nyilvánvalóan a force feedbackes kormányok fogják adni. Én egy Logitech G25-el teszteltem, amely minden apró rezdülést valósághűen visszaadott, és így remekül lehetett érezni az autókat. Pontosan, ahogyan a valóságban: ha nem vagyunk elég ügyesek, akkor elsőkerekes autóink kissé alulkormányzottak lesznek, tolják kifelé az orrukat. A hátsókerekesek pedig a feneküket dobják el, ha kikapcsolt kipörgésgátló mellett nem vagyunk elég óvatosak a gázpedál lenyomásánál. Ez utóbbi főleg a kanyarból való kigyorsításoknál égető probléma. Természetesen némi gyakorlással kitapasztalható a megfelelő eszközkezelési módszer. A Race első részében nem voltam megelégedve a fizikai megoldásokkal. Mostanra már érezhető a javulás, de nekem valahogy még mindig túl lágy az engine, egészen más, mint az ultrarealisztikusnak kikiáltott Live for Speed. Korántsem rossz és nagyjából ugyanaz a dimenzió, de az eltérés észrevehető.

 

A Steam az előző részhez hasonlóan itt is szerves részét képezi a játéknak. Kétféle verzió lesz elérhető, amelyből az egyik az offline dobozos változat. Ezt telepítést követően kell élesíteni, illetve a letölthető online változat. A Race 07-re épített szimulátor bajnokságok támogatását (és nyilván az eredeti játékok használatának szükségességét) ezzel a módszerrel oldották meg.

Race '07 - 6. kp Race '07 - 7. kp

Új grafikai megoldásokból nincs olyan sok, viszont nagyon tetszetősek. Visszajátszásoknál érdemes kipróbálni az eddig nem látott kamerapozíciókat. Ez a kiegészítés abban is segítséget nyújthat, hogy későbbiekben finomítsunk a vezetési technikánkon, illetve kielemezhessük az éles szituációkat. Lehetőség van még játék közben olyan nézet választására, amikor sisakból vezetünk. Természetesen kipróbáltam, azonban kissé zavart, hogy a nézőpont nem mozdul el, nem rázkódik a sisak, mint a valóságban. Akkor már inkább megmaradok az alap belső nézetnél. Itt említeném meg a ablaktörlőket, amelyet ezentúl mi kapcsolhatunk ki és be vezetés közben. Ennek akkor van értelme, hogyha futam közben elered, vagy éppen eláll az eső. Szélvédőnkre természetesen egyéb más szennyeződések is kerülhetnek, amelyet ugyancsak az ablaktörlő lapátjaink bekapcsolásával távolíthatunk el. A csúcskártyák tulajdonosai elfüstölhetik hardverüket, mivel magasabb élsimítási értékek is beállíthatók. A felturbózott ISI motor több shadert tud megjeleníteni. Összességében nagyon szép és részletes a grafika, de túlontúl sok változás nem lehetett tapasztalni. Az ISI motor képességeinek felső határait súrolja a játék kinézete, így hamarosan illő lesz továbblépniük ezen a területen.

 

MINTHA CSAK A LELÁTÓN ÜLNÉNK

 

Amiben nekem a játék sokkal többet nyújtott az előző résznél, az a hangok területe. Súlyos kisgyermekkori benzingőzmérgezésemnek köszönhetően a mai napig is járok mindenféle autóversenyekre és autós találkozókra. Ezért elmondhatom, hogy fülre elég jól tudom, mikor milyen hangot hallatnak a több száz lóerős versenyautók. Hogy egy konkrét példát említsek: 2005-ben Brnóban néztem meg a FIA GT futamát. Mivel a verseny háromórás, ezért időnként ide-oda mászkáltam a pályán belül. Több lelátón és a boxutcában is megfordultam. A játékban igyekeztem olyan kamerapozíciókat választani visszajátszáskor, ahol élőben is gyűjtöttem már tapasztalatokat. Egyszerűen elképesztő, hogy a RACE 07 mennyire valósághűen adja vissza az autók hangjait. Ez vonatkozik a motorhangra, a váltások és a kipufogó jellegzetes durrogására és a visszhangokra egyaránt.

Race '07 - 9. kp Race '07 - 10. kp

A 2007-es év sajnos nem kápráztatta el a szimulátorosokat. Az erősen függő játékosok online ligákban és különféle modokkal csillapították éhségüket. (Most páran nyilván vitába szállnának velem, azzal kapcsolatban, hogy ez a játék mennyire mod és mennyire új fejlesztés.) Ezek alapján nem kérdés, hogy autószimulátoros tekintetben a Race 07 lesz az idei év legnagyszerűbb játéka.

GameStar


Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)