A Quake sorozat egyes részei kifejezetten fontosak a lövöldék történetében. A '96-ban megjelenő Quake volt az első teljesen 3D fps, a '99-es Quake 3 pedig lefektette a többjátékos online lövöldék alapkövét. A kettő közt persze ott volt a Quake II, amely az előző résznél izgalmasabb, átvezetőkkel tűzdelt egyjátékos kampányt és natív OpenGL támogatást kínált.
A Quake II által bevezetett technológiákat még jó ideig használták, az iD Tech 2 motorra olyan játékokat építettek, mint a Daikatana vagy az Anachronox, 2001-ben pedig nyílt forráskódúvá is tették az egészet, amely szabad utat adott a programozóknak és moddereknek, így rövid időn belül megjelentek a különböző módosítások.
Ha valakit elkapna a nosztalgia, de a közel 20 éves játékot egy fokkal izgalmasabb tálalásban tekintené meg, akkor minden lehetősége megvan rá. Ehhez mindössze egy Quake II-re lesz szükség (10 dollár a Steamen), amihez rengeteg mod létezik, az egyik legnépszerűbb a KMQuake2, amelynek köszönhetően a klasszikust akár 4K-s felbontásban is élvezhetjük. A grafikai megoldások és az animációk rengeteget fejlődtek, így mindenképp érdemes neki adni egy esélyt.