Bár a kizárólag PC-re való fejlesztéssel kapcsolatban egyelőre megingathatatlan a Quake Champions csapata, látszólag sok más kérdéseben még nem határoztak. Amint a QuakeConon elárulta a stúdiót vezető Tim Willits, ezek között még a játék üzleti modellje is ott van.
Az id vezetője szerint nem titkolózni próbálnak, hanem tényleg nem döntötték el, mit szeretnének, előbb ugyanis szeretnék "kideríteni, mit is szeretnének az emberek és hogyan látnak bizonyos megoldásokat." Willits a QuakeConon adott interjújából az is kiderül, hogy a Quake Champions bajnokai nem hozzák majd fel azt a problémát, mint az Overwatch egymást kiegészítő és kiütő hősei. "Ugyanúgy mindent meg tudsz csinálni [a különböző karakterekkel játszva], ugyanúgy tudsz szaladgálni, rocket jumpolni, lőni. A bajnokok nem változtatják meg alapjaiban, hogyan játszol" - mondta a kreatív igazgató.
Az egyedi karakterek ezen felül jelentenek majd egy külön réteg változatosságot, ami a játékstílusunkat egészíti majd ki. Így nem feltétlenül okozna nagy gondot, ha nincs meg minden egyes hős a játékban.
Ti megvennétek buy-to-play játékként is a Quake Championst, vagy csak ingyen próbálnátok ki?