Rengetegen néztek furcsán, mikor kiderült, hogy a Quake Champions annak ellenére a húszéves sorozat nevét használja, hogy nem egy klasszikus, már-már régimódi aréna lövölde lesz. Tim Willits most ismét tisztázta, hová is szeretnék pozicionálni a reneszánszát élő FPS-piacon.
Az id Software kreatív igazgatója szerint ahhoz, hogy az esportok piacára betörhessenek, először a leghardcore-abb játékosokat, közülük is a profikat kell megnyerniük, akik olyan feature-ökre vágynak, melyek jelenleg csak PC-n érhetők el.
"Minden számít az egér beviteli mintavételezésétől egészen addig, hogy elég nagy képfrissítésű monitoron játszhassanak. Ezt tapasztaltuk a Quake Live-val is, hogy 30-ról 60-ra hatalmas az ugrás, de még 60 és 120 között is észrevehető. A legtöbbünk, engem is beleértve, nem ismerik fel a különbséget, de vannak már-már emberfeletti játékosok is. És nem mondhatjuk, hogy nekik készítjük a játékot, de az nem fut röhejesen gyorsan. Mert ha elveszítjük a profikat, akkor végünk" - fejtette ki Willits.
A Quake Championsnek így egyszerűen nem lenne elég a jelenlegi generációs konzolok számítási kapacitása, pláne, hogy a 120 Hz-es maximális képfrissítés mellett nem szabnak korlátot a másodpercenként renderelt képkockák számának sem, ami szintén fontos lehet a profiknak. A korábbi interjúban Willits leszögezte, hogy azért teljesen nem fordítanak hátat a konzoloknak, de egyelőre nincs szó semmilyen portról, ahogy a megjelenés idejét is homály fedi.
Ti mekkora jövőt jósoltok a Quake Championsnek?