Nemrég rajtolt el a Quake Champions korai hozzáférésű változata, amibe még csak vásárlásos úton lehet bejutni, de így elsősorban a műfaj komolyabb rajongóitól kap visszajelzést az id Software. Ez alapján pedig komolyan bele is nyúlnak a játék egyensúlyába és számos dolgon erősítettek.
Visor és BJ Blazkowicz például gyakrabban használhatja a képességét és az utóbbi esetében a dupla fegyverek közül több is nagyobb tűzgyorsaságot kapott. Clutch kapott 25 életerőpontot, Scalebearer 25 páncélt, Slash mostantól minden irányba húzhatja a palzmaösvényét, a Doom Slayer pedig egy erősebb Leap Strike képességet kapott, míg a Berserk aktív. Továbbá erősebb lett a Quake Champions három fegyvere is, a Super Shotgun, a Nailgun és a Tri-bolt is. Egyedül szerencsétlen Sorlag lett gyengébb, ő ritkábban köphet savat, illetve ezt követően tovább kell várnunk, míg ismét használhatjuk a normál fegyvereit.
De a patch kapcsán fejlődött a játék a techikai oldalon is, némelyik kevésbé fontos információt a kliensoldalon kezel majd a játék, így például a lore scrollokhoz és a különleges fegyverskinekhez kapcsolódó hangokat nem hallja majd mindenki, csak akinél feltűnnek a képernyőn. A kódon is csiszoltak a texasi stúdiónál, így a gépünk erőforrásaival és az internetkapcsolatunkkal is sokkal jobban gazdálkodik a Quake Champions. Ezek mellett számos bugfix és apró javítás érkezett a játékba, ezekről itt olvashattok.