Az id Software feje, Tim Willits a többjátékos lövöldözés egyik öregapja, akinek az eredeti Quake fejlesztésében is benne volt a keze.
Egy interjúban megjegyezte, hogy már az eredeti Quake-hez is voltak last man standing modok, csak akkor még nyilván nem 100, hanem 4 játékossal. Ettől függetlenül maga a játékmenet semennyire sem új:
"Az embereknek rá kell jönniük, hogy volt már ilyen. Ezek [Fortnite és társai] új, nagyon jól megcsinált próbálkozások egy műfajjal, amit emberek már régóta kedveltek. Mondják, hogy a legsikeresebb videojáték ötleteket mind megtalálod egy 10 éves gyerek játékdobozában. Ugyanez igaz a battle royale-ra is."
Arra a kérdésre, hogy számíthatunk-e valami hasonlóra az id Software részéről is, azt válaszolta, hogy nem valószínű. Elmagyarázta, hogy egy játék fejlesztése meglehetősen hosszú folyamat, és le fog járni az őrület, mire készen lennének vele.
A saját útjukon fognak továbbhaladni, olyan rajongók által kért Quake Champions módokkal, mint a CTF, de nem terveznek ráugrani a manapság trendi megoldásokra.