Amióta vannak élő közvetítések, azóta létezik a stream-sniping. Ez ugye az a jelenség, amikor valaki szándékosan egy streamer ellen játszik, miközben nézi a közvetítést, ami értelemszerűen hatalmas előnyt jelent. Ez jelen van a Dota 2-ben, a League of Legendsben, a Hearthstone-ban, és természetesen a PUBG-ben is.
Az utóbbi időben egyre több streamer panaszkodott arra, hogy újra és újra ugyanazok ölik meg őket, amire elég kicsit az esély - még akkor is, ha van MMR a játékban - tekintve, hogy immár 5 millió játékos van. Egyesek meg is próbálnak tenni ez ellen, Grimmz állítása szerint például már számos játékost tiltatott ki.
Mivel a streamerek nagyon fontos szerepet játszanak abban, hogy a PUBG ilyen messzire jutott, a készítők érthetően megpróbálnak a kedvükben járni (a szabályok természetesen rájuk is vonatkoznak, van, hogy őket is kitiltják), ezért megpróbálják kivizsgálni az eseteket. Bár azt egyértelműen nem tudják bizonyítani, hogy az adott játékos tényleg nézte a streamet, azt nem kifejezetten nehéz megállapítani, ha valaki újra és újra és újra csatlakozik a lobby-ba, amíg pont bele nem akad abba, amelyikben a streamer is játszik, akit aztán 20 perccel később csodák csodájára lelő.
Regarding accusations that the @PUBATTLEGROUNDS community team falsely banned a player for stream-sniping... pic.twitter.com/zdAHF6hlUf
— PLAYERUNKNOWN (@PLAYERUNKNOWN) 2017. július 29.
A témában TotalBiscuit is kifejtette a véleményét, aki szerint nagyon egyszerű lenne orvosolni a problémát, mindössze egy pár perces késleltetésre lenne szükség, amire mindenkinek megvan a lehetősége. Sokan persze amellett kardoskodnak, hogy így nem lenne olyan interaktív a közvetítés és nem tudnának kommunikálni a nézőkkel, ami szintén elfogadható indok.
Looks like "Stream sniping" is a debate again, an entirely solvable problem firmly in the hands of the streamers who choose not to run delay
— John Bain (@Totalbiscuit) 2017. július 29.
Here's an interesting idea. Some say 'ghosting is cheating', by that logic, isn't having thousands of pairs of eyes helping you also a bit?
— John Bain (@Totalbiscuit) 2017. július 30.
A Blizzardnál erre azt mondják, hogy ha közvetíted amit csinálsz, akkor vállalod a felelősséget, hogy egyesek megkeserítik majd az életedet, úgyhogy ne gyere sírni miatta. Egyébként nyilvánvalóan extra munkával jár, de nem lehetetlen kicselezni azokat, akik unfair előnyre próbálnak szert tenni. Már többen is azt csinálják, hogy a meccsek között egy alternatív layoutot használnak, ahol nem látszik maga a játék, várnak egy kicsit a jelentéssel, és csak akkor kapcsolnak vissza, amikor már lent vannak a földön. Ezzel azért eléggé meg lehet nehezíteni a csalók dolgát, de az is igaz, hogy valamennyire megtöri a flow-t.
Szerintetek kinek van igaza ebben az esetben?