Azt tudjuk, hogy az SSD-knek köszönhetően gyorsabban fognak majd betölteni a játékok, illetve hogy a felbontás helyett sokan inkább arra koncentrálnak, hogy a 30 fps-es korlátozás a múlté legyen, de még mindig keveset ismerünk a következő generáció újításaiból. Remélhetőleg hamarosan bemutatják a fejlesztők, hogy mire képesek a rendelkezésükre álló erőforrásokkal.
Addig is különböző nyilatkozatokból kell összeraknunk, mit tartogat majd számunkra a PlayStation 5 és az Xbox Series X érája. Az egykor a Naughty Dognál dolgozó Bruce Straley egy interjúban elmondta, a füst, a víz és a szél renderelésében sokat segít majd az erősebb GPU, különösen ezek karaktermodellekkel való kölcsönhatását tekintve.
"Mindig nagyon nehéz volt igazán jó hajat modellezni, ahogy az is, hogy a környezeti elemekre reagáljon - a haj és a víz, a haj és a szél, valamint a haj és a hajzselé reakciója most már újraalkotható."
Természetesen a szőrzet is realisztikusabb lehet emiatt, de hogy ez a gyakorlatban mennyit számít majd, azt csak akkor tudjuk meg, ha a következő generációs gépeken játszunk.
Őszintén szólva a legjobban mégis azt várjuk, hogy minden 60 fps-ben fusson 4K-s felbontás mellett; ha ezt a minimumot sikerül tartani, nem lesz baj.