A Microsoft még csak óvatosan, de kísérletezik azzal, hogyan tehetné még jobbá az Xbox One-os játékokat a felhő segítségével. A Titanfall esetében az Azure nevű technológiát használva a mesterséges intelligencia a felhőben végezte el számításait, így a konzol erejét a grafika szebbé tételére fordíthatták.
Ugyan a Respawn még nem erősítette meg, de nagyon valószínű, hogy a Titanfall 2 nem csak PC-re és Xbox One-ra jön, hanem PlayStation 4-re is. Egy rajongó ennek kapcsán az Xbox részleget vezető Phil Spencernek címzett tweetjében megjegyezte, hogy kár lenne, ha a franchise nem használná az Azure-t. Spencer azt válaszolta, hogy az Azure mindenki számára elérhető, még a más platformok exkluzívjainak fejlesztői is használhatják.
@Tysonie1 @The_CrapGamer Azure services are available to any game, even other platform's exclusives. We wouldn't keep someone from using.
— Phil Spencer (@XboxP3) December 19, 2015
A Crackdown 3 ugyan nem az Azure-t használja, de a többjátékos módban az épületek összeomlását szintén egy felhő alapú megoldással valósítják meg. Meglátjuk, mi lesz ennek az eredménye.