Az emlékeit vesztett, szuperképességekre szert tett Alex Mercer kalandjairól már nem egy cikket olvashattatok oldalunkon, legutóbbi előzetesünk óta viszont számos újdonságot kifecsegtek a fejlesztők. Az alábbiakban tehát kiderül, mekkora móka is lesz a Prototype.
Mutáns vagyok, de hódítani akarok
Hősünk, a már említett Alex Mercer New Yorkban tér magához, méghozzá anélkül, hogy bármire is emlékezne múltjából. A helyzet, valljuk be, több mint kellemetlen, hát még ha azt is számításba vesszük, hogy az utcákon fékevesztett mutánsok garázdálkodnak, a hadsereg pedig a rendfenntartás (látszata) mellett kifejezetten ránk vadászik. A két frakció szerencsére egymással is ellentétben áll, amiből nem egyszer húzunk majd hasznot a játék során. A világban akkor is zajlik az élet, ha mi épp nem vagyunk jelen egy adott helyszínen, így például az is előfordulhat, hogy egy küldetési ponton a mutánsok korábban megritkították az őrséget. Egy-egy csetapatéba csöppenve tehát érdemes inkább kivárni a végkifejletet, nehogy aztán két szék között a padlóra essünk. Szerencsére azért nem eszik olyan forrón, nekünk is van ám néhány szuperképességünk, hogy sikerrel vehessük fel a harcot az egész világgal.
Megrontott lélekkel
A kissé talán szabványos „nagyot ugrok, nagyot ütök" pároson kívül Alex rendelkezik egy igen különleges tulajdonsággal is. A hatalmas, utolsó apró kis szegletig bejárható pályán lézengő emberek bármelyikét képes „bekebelezni", ami több okból is nagyon fontos. Egyrészt hozzáférünk emlékeikhez, s így - természetesen a főbb karakterektől - egyre újabb és újabb információkhoz juthatunk a múltunkról. Az idegen lélek emellett nemcsak hogy feltölti életerőnket, hanem lehetővé teszi az alakváltást is. Egy katonát elkapva mi magunk is a Nemzeti Gárda ideiglenes tagjává avanzsálhatunk, s attól függően, milyen magas beosztású volt az áldozat, hozzáférhetünk fontos katonai dokumentumokhoz, vagy éppen bejuthatunk szigorúan őrzött helyekre. Egy parancsnok külsejét ellopva alaposan megritkíthatjuk a mutánsok sorait is: egy jó helyre kért légi csapással például szabaddá tehetünk egy korábban még életveszélyes utat, vagy éppen egy tankkal rombolhatunk át a fertőzöttek hordáin. A katonaság persze nem hülye, így amint ellenük fordulunk, az álcánk értelmét veszti, s felkészülhetünk a legrosszabbra.
Ha pedig valakire nincs szükségünk álarcként, egyszerűen fel is falhatjuk, az így szerzett energiával pedig igazán durva pusztító támadásokat vihetünk véghez.
Ésszel
Hiába a sok remek ötlet, ha a játékos nem kényszerül rá a használatukra. A korábbi videókból sokan azt a következtetést vonták le, hogy a Prototype nem lesz több egy extra pörgős TPS-nél, ahol a kombók gombjait eszeveszetten püfölve pillanatok alatt végigszáguldhatunk a küldetéseken. A Radical csapata ezt elkerülendő némi módosítással átemelte a GTA játékokból vagy éppen az Assassin's Creed-ből ismert „Wanted" rendszert. Minél többet randalírozunk és pusztítunk egy adott területen, annál inkább magunkra haragítjuk a népet, így hát időnként nem árt megfontoltan, az alakváltást és egyéb lopakodó képességeket használva araszolni a célpont felé.
A Prototype bizonyos szempontból tehát egy új játékstílus prototípusának is tekinthető. Vérpezsdítő akció, aszfaltszaggató szupercsapások, alakváltás, lopakodás - hangzatos jellemzők, na de mindez egyben? Hamarosan meglátjuk, mi sül ki belőle.
GameStar