Nekem már kezd kicsit kínos lenni, hogy mennyi játékot hasonlítunk a PlayerUnknown's Battlegroundshoz, de úgy tűnik, az elkövetkezendő hónapokban nem tudjuk majd elkerülni a párhuzamokat Brandon Greene alkotásával. A brit Automaton műhelyében készülő játék fő attrakciója például nem a battle royale mód lesz, mégis sokakat talán pont ez vonz majd a még csak Project X néven ismert lövöldéhez.
A csapat egy 12x12 km-es pálya kialakítását tervezi, ahol a játék alap módjában MMO-szerűen ezer játékos tartózkodhat majd egyidejűleg. Ezt persze nem csak nagy üres terekkel tervezik megtölteni, hanem ígéreteik szerint rombolható környezet, dinamikus időjárás, folyton vándorló állatok, a növényzetben és máshol hagyott nyomok és sok más feature teszi majd érdekessé a Project X világát. Ezek mellett közösségi terekre, fejleszthető karakterekre és egy, a játék egész világát behálózó történetre számíthatunk az Automaton szerint.
Mindennek a megvalósításához egyébként a Crackdown 3-hoz hasonlóan egy felhőalapú technológiát, a SpatialOS-t is használni tervezik, ami elég izgalmasnak hangzik, de sok igazán ütős példát még nem láttunk az alkalmazására. Sokakat viszont talán nem az MMO rész vonz majd igazán, hanem a PvP mód, amiben négyszáz játékos kezd majd el minden összecsapást, de a végén a battle royale műfaj hagyományainak megfelelően csak egy maradhat.
A Project X valamikor 2018-ban jelenik majd meg, az első szelet játszható tartalom valamikor tavaszra várható a Eurogamer beszámolója szerint. A site az általuk szervezett EGX-en egy előradás erejéig vendégül is látja majd a készítőket, akkor talán még többet megtudunk a shooterről.
Mit gondoltok, lesz esélyük labdába rúgni a nagyobb csapatok battle royale játékaival szemben is?