A Piranha Bytes csapatát artdirector munkakörben erÅ‘sÃtÅ‘ Ralf Marczinczik a pcigre.com zsurnalisztájának nyilatkozva mesélt a Gothic 3-ról, a JoWooD-dal és a Spelbound-dal ápolt kapcsolatról, és természetesen legújabb fejlesztésükrÅ‘l. A nyÃlt világáról, szabad játékmenetérÅ‘l, és érdekes karaktereirÅ‘l ismert Gothic széria a harmadik felvonásban érte el zenitjét, és kezdett hanyatlani. Ralf szerint egyszerűen túl nagy volt a bejárható terület, s Ãgy eltörpült mellette a játékosok figyelmét fenntartani hivatott történet. Az pedig közismert tény, hogy nem tudtak elég idÅ‘t a tesztelésre fordÃtani, s ennek köszönhettük a 2006-os év egyik legnagyobb bughalmazát.
A múlt után a jelenre fordÃtva a szót, elárulta, hogy kibékültek korábbi kiadójukkal (JoWooD), s egymástól nem zavartatva, a legnagyobb nyugalomban végezhetik munkájukat. Ralf nagyra tartja a Spellbound fejlesztÅ‘it, és roppant kÃváncsi arra, hogy miként folytatják majd a Gothic történetének fonalát. Az ITT olvasható interjú szerencsére nem csak múltidézésbÅ‘l és diplomáciából áll. A Projekt RPB munkálatainak sűrűjében tartanak pillanatnyilag. Az már most biztos, hogy ismét szabadon bejárható világot tárnak elénk, ám ez kisebb, kompaktabb, és jobban kidolgozott lesz, mint például a Gothic harmadik epizódjáé volt. Új, házilag Ãrt grafikus motor felel majd a látványért. A harcrendszert ért kritikák után Mike Hoge, lead designer valami teljesen újjal állt elÅ‘, s állÃtólag neki roppantul tetszik. Majd elválik, hogy a játékosok mit szólnak hozzá.
A történetet ezúttal igyekeznek alaposabban kidolgozni, s kellÅ‘ mennyiségű csavarral izgalmasabbá tenni. A játékban eltöltött idÅ‘ során a korábbiakhoz képest lényegesen markánsabb vonásokkal és tisztán követhetÅ‘ célokkal bÃró frakciók közül választhatunk. BÅ‘vebb részletekkel, és az esetleges elsÅ‘ ingame anyagokkal az E3 és a Games Convention környékén szolgálnak majd.
P.S.: Ezt muszáj volt a végére hagynom. A laikusok számára viccesnek tűnhet ugyan, de végre lesznek nők, ráadásul nem is kevés!