Hirdetés

Project Origin - előzetes

|

Project Origin néven készíti a Monolith a F.E.A.R. folytatását. Bár a név változott, a játék maradt ugyanaz, így ősszel remélhetőleg újra félhetünk majd.

Hirdetés

Miután a F.E.A.R fejlesztése közben a Warner felvásárolta a Monolith-ot, a stúdió elvesztette a cím használatának jogát, az a Vivendi tulajdonában maradt. Ez azonban nem tántorította el őket a folytatás elkészítésétől, a név problémát pedig egyszerűen megoldották: pályázatot írtak ki rá. A győztes ötlet (mint láthatjuk) a Project Origin lett.

Project Origin - 10. kép Project Origin - 11. kép

De a név semmit nem számít
A címen kívül azonban szerencsére mindent „elhozhattak" magukkal a fejlesztÅ‘k, így a játék univerzuma, története és karakterei is érintetlenül maradtak. A Project Origin tényleg teljes értékű folytatás lesz, a név módosításának egyetlen hatása, hogy pár kevésbé tájékozott játékos talán zavartan pislog, amikor elÅ‘ször hallja meg (no meg az, hogy a Vivendi így lehúzhat pár bÅ‘rt a konzolos portokkal és a kiegészítÅ‘kkel, de pszt!). Természetesen a történet teljesen figyelmen kívül fogja hagyni az Extraction Point és a Perseus Mandate eseményeit, hiszen azokhoz a Monolith-nak semmi köze nem volt. Nincs tehát másodlagos F.E.A.R csapat, a sztori teljesen más irányba indul.

Project Origin - 1. kép Project Origin - 2. kép

Az Ismeretlen Katona annyira már nem ismeretlen
Az első rész névtelen, arctalan, hangtalan hősétől ettől függetlenül elbúcsúzhatunk, az új főszereplő Michael Becket, a Delta Force alakulat egyik ügynöke, akit a F.E.A.R végének eseményei előtt kb. fél órával küldenek Genevieve Aristide letartóztatására. A Monolith azért döntött a szereplőcsere mellett, mivel saját bevallásuk szerint a játékok elsődlegesen Almáról (tudjátok: fekete hajú kislány, szeret ijesztgetni és naponta egy az orvost távol tartja), az ő fejlődéséről szólnak. Érdekesség, hogy az új főhős megalkotásának korai stádiumában meglehetősen fura ötletek is felmerültek, mint például az, hogy egy helyszínre érkező rendőr, esetleg mentőorvos bőrébe bújhatunk.
Persze az új karakter miatt nem kell lemondanunk az időlassításról: Becket a játék elején egy műtéten esik át, mely közben komplikációk lépnek fel (mint később kiderül, Alma keze van a dologban), és így az ő reflexei is emberfelettire gyorsulnak.

Project Origin - 3. kép Project Origin - 4. kép

Több, szebb, jobb
A játék természetesen követi a folytatások fent említett „aranyszabályát", és igyekszik ugyanazt nyújtani, mint az elÅ‘d, csak éppen „többet, szebbet és jobbat". A grafika továbbra is kiváló marad, köszönhetÅ‘en a Monolith 1998 óta fejlesztett/használt Lithtech motorjának. A környezet interaktívabbá válik, bármibÅ‘l fedezéket csinálhatunk egy pillanat alatt, például megragadhatunk egy asztalt és felboríthatjuk, hogy mögé bújjunk. Az - eredetileg is remek - MI-t is kipofozzák, hogy ellenfeleink sokkal hitelesebben reagáljanak az eseményekre. Ha például felgyújtunk valakit, akkor csak azzal lesz elfoglalva, hogy kioltsa a tüzet: hempereg a földön, vízbe ugrik (ha van a közelben), vagy bepánikol, és üvöltve kivetÅ‘dik az ablakon.
Még egy érdekes változás, hogy a Monolith is felül a mai FPS-trendnek, és az irreális medkit-szedegetést lecserélik a nem kevésbé irreális „kaptam húsz golyót, leülök a sarokba, míg a fehérvérsejtjeim gyorsan megemésztik Å‘ket" rendszerre. ErrÅ‘l preferenciától függÅ‘en mindenki eldöntheti magának, hogy pozitív változás-e, vagy nem.

Szerencsére már nem kell sokat várnunk, hogy megtudjuk: sikerül-e felülmúlni az előd sikerét. A Project Origin ősszel érkezik, és - ellentétben a Condemned 2-vel - a Monolith most nem feledkezett meg a PC-ről sem.


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)