2010 májusában jelenik meg a Prince of Persia: The Forgotten Sands Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation Portable, Nintendo Wii, Nintendo DS/DSi, és mint azt már tudjuk, PC platformokra.
A szűkszavú bejelentést egy viszonylag semmitmondó videó követte, amiből legfeljebb arra következtethettünk, hogy búcsút inthetünk a 2008-as Prince of Persia cel-shaded grafikájának, valamint az is feltűnhetett, hogy régi-új hercegünk arcvonásai némileg emlékeztetnek egy bizonyos Jake Gyllenhaal nevű színészére. A kiadó német képviseletétől azonban azt is megtudtuk, hogy a The Forgotten Sands cselekménye a Sands of Time és a Warrior Within eseményei között zajlik, ezzel pedig mentesültek a forgatókönyv írói azon nehéz teher alól, hogy megbolygassák a trilógia záró darabjában ügyesen elvarrt szálakat.
Hősünk elmondásra váró meséjében fivére birodalmába utazik, ám az örömteli viszontlátás rövid életűnek bizonyul, hiszen ellenséges hadsereg veszi ostrom alá a királyi palotát (Ne kérdezzétek, hogy és mikor került oda!), s annak lerombolásával fenyeget. Hercegünk ekkor úgy dönt, hogy az idő homokjának hatalmához folyamodik. A későbbiekben azonban kénytelen lesz rádöbbenni, hogy a sors kegyetlen vámszedő, a nagy hatalomért pedig magas árat kell fizetni.
A herceg az új játékban már nem csak az időt lesz képes befolyásolni, hanem bizonyos korlátok mellett a természeti erőknek is parancsolhat, szükség esetén pedig egyidejűleg is használhatja e két erőt.
Ami a harcot illeti, el lehet felejteni az egy-egy elleni küzdelmeket, többnyire csoportosan rontanak majd ránk ellenfeleink.
A lélegzetelállítónak ígérkező grafikáért a Scimitar (Assassin's Creed, Shaun White Snowboarding, Prince of Persia) továbbfejlesztett változata, az Anvil-Engine (Assassin's Creed II) felel majd.