Sokan már most "Dishonored az űrben" néven emlegetik a Preyt, az Arkane Studios készülő játékában azonban lesz egy fontos különbség. Míg a Dishonored teljesen különálló küldetésekből áll (ahol szabadon bejárhatjuk a területet), a Prey világa valóban open world lesz.
Persze nyilvánvalóan előfordulhatnak ideiglenesen elzárt részek, amelyek csak bizonyos feladat teljesítésével vagy egy képesség megszerzésével oldhatunk fel, de alapvetően teljesen szabadon mozoghatunk, bizonyos területeket újra és újra bejárhatunk. Ennek köszönhetően sokkal változatosabb lesz a játékmenet, és bármit is teszünk, az az egész végigjátszásra hatással lehet. Ha például egy hullát ottfelejtünk a folyosó közepén, akár sokkal később is rábukkanhat valaki.
Tesztelési szempontból kész rémálom az ilyen játékdizájn, azonban magát a játékmenetet nagyon izgalmassá teszi, és csak remélni tudjuk, hogy a srácoknak sikerül beváltani az ígéreteket.