Noha lassan három éve velünk vannak a kilencedik generációs konzolok, és az eladott PlayStation 5-ök száma meghaladja a 40 milliót, az Xbox Series X|S pedig ennek a felénél jár, még távolról sem áll készen arra a játékipar, hogy elengedje a tizedik évüket taposó PlayStation 4 és Xbox One kezét. Mivel az előbbiből több mint 117 millió talált gazdára, és az utóbbiból is elkelt 58 millió, adja magát a következtetés, hogy még mindig rengetegen használhatják a kifutó konzolokat. A hardverárak alakulását figyelembe véve ugyanis vajmi kevés az esélye annak, hogy a többiek inkább PC-re váltottak.
Túl nagy piacról van tehát szó ahhoz, túl sok potenciális bevételről, hogy erről csak úgy lemondhassanak a kiadók és fejlesztők, ezért amikor módjuk van rá, leszállítják az előző generációs portokat is. Ha máshogy nem, hát utólag.
Pontosan így fog tenni a Respawn Entertainment is a Star Wars Jedi: Survivorrel, erősítette meg kedden Andrew Wilson, az Electronic Arts ügyvezetője, miközben a kiadó negyedéves pénzügyi jelentését ismertette. Tekintve, hogy még a korai szakaszában tart a PS4-es és Xbox One-os változatok fejlesztése, nem mellékelt premierdátumot az iménti információhoz, ellenben mintegy megnyugtatólag közölte, hogy a csapat nem fog megfeledkezni az áprilisban debütált PC-s, PS5-ös és Xbox Series X|S-es kiadásokról sem, azokat további teljesítményjavító patchekkel kívánja csiszolgatni.
A szervezetileg és szerkezetileg nemrég kettéválasztott EA legutóbbi három hónapja mesésen alakult, a cég bevételei 1,578 milliárd dollárra rúgtak, ami 21 százalékos többletet jelent az előző év azonos időszakához képest. Wilson ezt az eredményt elsősorban két játék sikerének tudja be: a FIFA 23-énak és a Star Wars Jedi: Survivorének. De nagyot ment a FIFA Mobile is, a hordozható foci több mint 65 millió új játékost vonzott.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.