A PUBG Corp.-nak sem kell elmagyarázni, hogy a játék teljesítményén javítani kell, ahogy a csalók problémája sem kerülte el a figyelmüket. Igaz, a legújabb, a tesztszerverre került frissítés csak az egyiken javít biztosan, a hozzá kapcsolódó posztban azt ígérték a PlayerUnknown's Battlegrounds készítői, mindkettőn javítanak a közeljövőben.
A teljesítmény kérdését a meccskezdés átalakítása felől közelítették meg, az új frissítésben bemutatkozó változások pedig mind a kliens, mind a szerverek szempontjából javítanak a helyzeten. Egyfelől az ejtőernyőzés közbeni látótávolságot csökkentették, ami PC-inkre zúduló terhelést igyekszik enyhíteni. Másfelől a meccsek előtti várakozást is átalakítják: eddig egy térben ugráltak, lövöldöztek és ütöttek szét mindent a PlayerUnknown's Battlegrounds játékosai, ami kifejezetten sok feladatot rótt a szerverekre (pláne mivel rengeteg, a környéken lévő játékos kliensének kellett kiküldeniük ugyanazt az információt). Ezt a gordiuszicsomót úgy vágta át a PUBG Corp., hogy több, kisebb várakozótérbe küldik a játékosokat egy-egy meccs előtt, ráadásul a fegyvereket is elveszik tőlük.
Emellett az új frissítés élesítése után egy új csalásellenes rendszert is kipróbálnak az alkotók, viszont mivel ez még nincs teljesen kész, előfordulhat, hogy összeomlik azoknak a kliense, akiknél kipróbálják az új módszert. Ha a fenti változások beválnak, akkor átkerülnek majd a PUBG éles változatába is, de hogy erre mikor kerülhet sor, még nem tudjuk.