Brendan Green (vagyis PlayerUnknown) egy E3-on adott interjúban beszélt a PUBG-ről, amely során szóba került, hogy a játék dizájnerei mennyi saját, illetve vásárolt modellel építik a battle royale térképeit.
Greene elmondta, hogy nagyon rosszul esik neki, ha a PUBG-t úgynevezett "asset flipként" emlegetik, hiszen közel sem erről van szó. Az asset flip jelzőt olyan játékokra használják, amelyeket szinte teljesen külsős anyagokat használnak fel, és nagyon kevés eredeti ötletet használnak fel a fejlesztés során.
Azt megerősítette, hogy természetesen ők is vásárolnak modelleket, mert ha minden dizájnerüknek meg kéne tervezni az utolsó pénztárgépet is, akkor felmorzsolódna az idejük, és soha nem készülnének el az új térképek. Viszont rengeteg elemet ők terveznek, többek között a legtöbb járművet, a házakat, épületeket és még a növényzetet is.
A PUBG Corp. kommunikációs vezetője, Ryan Rigney is alátámasztotta ezeket, és hozzátette, hogy Miramar pédául részben vásárolt, részben saját modellekből áll össze, viszont a megvett elemeket sem egy az egyben másolták, hanem a játék látványelemeihez igazítva optimalizálták is. Illetve költői kérdésként megjegyezték, hogy miért dolgozzon egy ember két hétig egy sablonos modellen, ha inkább helyette hasznosabb munkával töltheti az idejét.
A legtöbb vádaskodás a Battlegrounds Reddit-oldalán érte a játékot, ahol a rajongók a leghangosabb kritikusok, és az "asset flip" kifejezést lassan már visszatérő mémként használják.
Szerintetek jól tették Greene-ék, hogy megszólaltak a hangos kritikákkal kapcsolatban?