Nemrég a mozikban mindent letarolt a Disney kalózos „sorozata", a Karib-tenger Kalózai három része (amelyből szintén készül MMO egyébként), így bátran érezhette azt a Flying Labs csapata, hogy végre érdemes kalózos MMO-t fejleszteni. A téma szinte magáért kiáltott - a hatalmas karib-tengeri vidék, a számtalan kaland-lehetőség, az egzotikus helyszínek mind-mind azt sugallták, hogy „ez a világ már ki van találva, csak valósítsátok meg!". Az okos fejlesztők neki is álltak és a Sony on-line Entertainment segítségével összedobtak egy nagyobbacska digitális Karib-tengert.
Újratölt, szélirányba fordul, lő...
Mit is vár el az ember egy kalózos játéktól a Pirates! Óta? Rengeteg kardozást, szerelmet, kalandot és hajókat. Mivel ebben az esetben nem Pirates! Klónról van szó, így itt a hajókázás kapja majd a főszerepet - a játék perzisztens része maga a Karib-tenger, ahol egy-egy városból kihajózva „idegenekkel", NPC-kkel vagy emberi ellenségekkel találkozhatunk. A dolog azért érdekes, mert az „encounter", azaz a véletlenszerű harci találkozás ügyes manőverezéssel esetlegesen kikerülhető. Egyrészt még kint a nyílt vízen is van esélyünk, hogy lerázzunk valakit, másrészt ha elkezdődött a csata, akkor a térkép szélét előbb elérve megmenekülhetünk. Ennek ellenére főleg gyengécske, alacsony szintű, lassú hajóval nem árt nagyon figyelni, ha odakint a tengeren menőverezünk. Ebben a játékban ugyanis ez a lényeg és a lehető legjobb rész - a tengeri csata! Ott is a taktikázás, mikor mivel, hogyan, honnan lövünk, hogy fordulunk, a hajó melyik oldalát mutatjuk az ellenfél felé, mi mögé rejtőzünk el, hogy használjuk a szelet - ez az „átlag" MMO-k unalmas harci rendszeréhez képest maga a felüdülés, csapatban és PvP-ben olyan harci helyzeteket adva, amelyeket elképzelni sem tudunk egy fantasy rendszerben. És még itt a csáklyázás semmihez sem hasonlítható élménye! Ehhez képest a „közelharc", azaz a karddal hadonászós rész egy nagy rakás rothadt banán - csak hogy maradjunk a Karib-tengernél.
Instance Csáklyázás
A 4 frakció (angolok, franciák, spanyolok, kalózok) mind rendelkeznek saját városokkal, AH-k rendszerével, méghozzá a történelmi hűséget úgy-ahogy igénybevéve, hiszen bizonyos városokat el lehet foglalni egymástól (PvP rajongók örülhetnek). A játék szóló és csapatos küldetései mind-mind instance-okban zajlanak, legyenek az ok tengeri-csaták, hajó-fedélzeti vívások, vagy szárazföldi kalandok, sőt egy random encounter esetében is saját instance-t kapunk, ahol megvívhatjuk harcunkat - a nyílt vízi csatához utólag csatlakozni nem tudunk, maximum szurkolhatunk, ha látjuk, hogy mások küzdenek. Apropó küldetések - nagyon jó a játék sztorija, gondosan vannak felépítve az „egyéb" frakciók, a különböző társaságok, kalóz-szervezetek, kereskedelmi cégek, az ezekhez fűződő viszony, és persze rengeteg a vér, verejték, árulás, móka, humor - ahogy azt egy kalózos korszakról elképzeljük. Az egyedüli problémát itt is csak az okozza, hogy miután elmúlik az első varázslat, kiderül, hiába változatosak a küldetések, a 15-20-as szint körültől kezdve megszűnik a változatosság - rengeteg repetitív misszióval találkozunk, ahogy a fejlődés üteme lassul. Érthető módon a készítők a játék indulásakor főleg az alacsonyabb szintekre koncentráltak a kontenttel, minden bizonnyal ez változni fog, ahogy a játék „idősödik". Mindenesetre nem lesz kevésbé izgalmas egy 12- es szinttű 14 ágyús hajóval kimanőverezni és megsemmisíteni két LVL 20-as 24 ágyús NPC-t - ezt a kihívást ajánlom mindenkinek, aki nemcsak a felszerelés hatalmában, hanem a játékos képességeiben is hisz! Itt arra is szükség lesz! Addig pedig irány a Karib-tenger, valamelyik város, és küldetésre fel!
GameStar