Az a baj a Kickstarteres projektekkel, hogy akármilyen nagy legyen is a rendelkezésre álló keret, akármilyen mértékben sikerül is átlépni a célt, a fejlesztés sosem halad a tervek szerint.
Ez a helyzet a jelenleg béta állapotban lévő Pillars of Eternityvel is. 2012-ben 3,9 millió dollárt kalapoztak össze rá, de a tervezett 2014 tavaszi megjelenést kénytelenek voltak elhalasztani. Ugyanakkor megígérték, hogy még idén a teljes játékot játszható formában tárják elénk. Nos, mint ma kiderült, van még min csiszolni, úgyhogy a Pillars of Eternity megjelenés 2015-re lett halasztva. Feargus Urquhat, az Obsidian vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy korábban megígérték a rajongóknak, hogy csak akkor adják ki a játékot, ha az a legjobb élményt nyújtja, és ehhez továbbra is tartják magukat.