Az 1994-es eredeti X-COM-ot jegyző Julian Gollop a közösség támogatásával készíti el a klasszikus szellemi örökösének számító Phoenix Pointot, amelytől többek között szabadon bejárható világot és a kultikus címéhez hasonló taktikai mélységet várunk.
Pár hónapja már láthattunk a játékról egy gameplay videót, amelyben egy teljes csatát végignézhettünk, ami alapján fellelkesülve abban reménykedtünk - mi is és a stúdió is -, hogy még idén megkaphatjuk a Phoenix Pointot PC-re. A támogatóknak címzett új bejegyzésből azonban kiderült, hogy a projekt akkorára nőtt a bejelentésétől eltelt idő során, hogy a benne rejlő potenciál kiaknázása miatt muszáj elcsúsztatniuk. A tervezett új dátum 2019 júniusa. A részletekről meséljen maga Gollop az alábbi videóban:
Gollop elmondta, hogy már 35 fő dolgozik a Phoenix Pointon, de a céljuk elérése érdekében tovább kell bővíteniük a csapatot és továbbra is a minőségre kell fókuszálniuk. Ha a plusz időnek hála olyan zseniális játékot hoznak össze, mint az XCOM, akkor dolgozzanak rajta bármeddig, nemde?